رضا شفیعی روز شنبه به خبرنگار ایرنا بیان کرد: این طرح ها با مبلغی نزدیک به 20 میلیارد ریال از محل اعتبارهای ملی اجرا و سالانه به طور میانگین 100 هکتار از کانون های فرسایش بادی آران و بیدگل نهالکاری شد.
وی افزود: 100 هزار هکتار جنگل های دست کاشت تاغ و قره داغ از 50 سال پیش تا کنون در مناطق بحرانی فرسایش بادی آران و بیدگل ایجاد شده که آمادگی برای نهالکاری سالانه یک هزار هکتار در این شهرستان نیز وجود دارد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل گفت: هم اکنون 102 هزار هکتار از مناطق بیابانی این شهرستان به عنوان کانون ‌های بحران درجه دو و سه شناسایی شدند که برای جنگلکاری آن به اعتبارهای دولتی و همکاری سایر مجموعه ها به ویژه مردم نیاز است.
او با اشاره به محدودیت اعتبارات برای حفاظت از منابع طبیعی اضافه کرد: جنگل‌های دست کاشت امنیت مردم آران و بیدگل و شهرهای مجاور، شرکت‌های صنعتی، کشاورزی و جاده‌های ریلی و آسفالتی را فراهم کرده و امکان حفاظت از این عرصه ها تنها از سوی یک مجموعه امکان پذیر نیست.
به گفته شفیعی، شهرستان آران و بیدگل با مساحت 610 هزار هکتار نزدیک به 35 درصد از تاغزارهای استان اصفهان را در خود جای داده است.
مساحت عرصه های‌ بیابانی این شهرستان 278 هزار هکتار و مهمترین پدیده زمین ریخت شناسی وجود نوار ریگ بلند به طول 90 کیلومتر با مساحت نزدیک به 112 هزار هکتار است که در اولویت طرح‌ های بیابان‌ زدایی و تثبیت شن ‌های روان قرار دارد.
آران و بیدگل با جمعیت بیش از 103 هزار نفر در فاصله 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.