علیرضا اشتری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: موقعیت جغرافیایی پادنا در دامنه های زاگرس می تواند زمینه سرمایه گذاری سود آور را برای کشت گلخانه ای انواع محصولات کشاورزی فراهم کند.
وی توسعه کشت گلخانه ای گوجه فرنگی ، خیار و سایر محصولات را در بخش پادنا امکان پذیر دانست و افزود: در این منطقه می توان گلخانه هایی به مساحت بیش از چهار هزار مترمربع احداث کرد و به کشت انواع محصولات و تولید مواد غذایی پرداخت.
بخشدار پادنا گفت: کارشناسان تاکید می کنند که می توان با کمترین آب در دسترس بیشترین سطح بهره وری را بدست آورد.
اشتری عمده محصول بخش پادنای سمیرم را سیب درختی عنوان کرد و گفت : سیب محصولی آب برو نیازمند آبیاری هفتگی و مستمراست در حالی که با توجه به شرایط کم آبی و کاهش نزولات جوی می توان به سمت کشت محصولات گلخانه ای رو آورد و ضمن کاهش مصرف آب ، سود آوری بیشتری نیز بدست آورد.
وی خاطر نشان کرد: با جایگزینی کشت گلخانه ای می توان مصرف آب را به یک چهارم کاهش داد و با احداث استخر در کنار گلخانه ،آب مورد نیاز 2 ماه درختان سیب را برای یکسال کشت گلخانه ای ذخیره کرد.
بخش پادنای بزرگ به مرکزیت شهر کُمه منطقه‌ای در جنوب استان اصفهان و از توابع شهرستان سمیرم است؛ این منطقه مرز میان استان های اصفهان، فارس، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد است که به دلیل وجود زمین‌های حاصلخیز و آب و هوای مناسب درچند دهه اخیر به یکی از قطب‌ های تولید سیب در کشور تبدیل شده‌ است.
سمیرمی ها سال گذشته در بخش های پادنا و دنا کوه بیش از 220 هزارتن سیب درختی تولید کردند.
پادنا در 60 کیلومتری سمیرم و این شهرستان در 220 کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.
7147/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.