به گزارش ایرنا، حیدر ایمانیان روز دوشنبه در نشستی خبری به مناسبت هفته بهزیستی بیان کرد: یک میلیارد و 990 میلیون ریال در بخش دولتی و 9 میلیارد و 300 میلیون ریال در بخش غیر دولتی تحت نظارت اداره بهزیستی آران و بیدگل کمک مردمی جذب شده است.
وی افزود: کمک های جمع آوری شده برای تامین بخشی از نیازهای مددجویان زیر پوشش از جمله در زمینه های درمان، مسکن، جهیزیه، سبد کالا و خرید وسایل پرداخت می شود.
رئیس اداره بهزیستی آران و بیدگل در ادامه به پرداخت چهار میلیارد و 80 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان زیر پوشش در این شهرستان اشاره کرد و گفت: این تسهیلات با کارمزد پائین و دوره بازپرداخت پنج ساله به 50 خانوار در زمینه اشتغال خانگی و کسب و کارهای خرد در سال گذشته اعطا شد.
او همچنین با اشاره به پرداخت 300 میلیون ریال حق بیمه خویش فرمایی به 16 نفر از مددجویان زیر پوشش بهزیستی در آران و بیدگل اضافه کرد: مبلغ 190 میلیون ریال حق بیمه کارفرمایی نیز به 9 نفر از مددجویان زیر پوشش پرداخت شده است.
ایمانیان عنوان کرد: برای ایجاد اشتغال پایدار پرداخت حق بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی تعریف شده تا شخص کارفرما در صورت به کارگیری افراد معلول بتواند از این حق بیمه پرداختی از سوی بهزیستی بهره مند شود.
وی ادامه داد: این طرح به منظور فراهم کردن زمینه های اشتغال مولد و پایدار جهت خدمت گیرندگان و توان خواهان زیر پوشش بهزیستی با حفظ کرامت انسانی، ایجاد امنیت اجتماعی، روانی، اقتصادی و خودکفایی نسبی جامعه هدف در حال اجراست.
به گفته رئیس اداره بهزیستی آران و بیدگل، 2 هزار و 200 نفر در حوزه توانبخشی از جمله 700 نفر مستمری بگیر و 180 نفر در حوزه اجتماعی در این شهرستان زیر پوشش هستند.
آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.