به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سرهنگ  سید مصطفی مرتضوی  اظهار داشت :با مرور برخی از پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا می‌توان رشد کلاهبرداری در این زمینه را شاهد بود، مجرمان با شیوه‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری از کاربران کرده و از هر فرصتی برای عملی کردن اهداف مجرمانه خود استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه زمینه فعالیت مجرمان سایبری در فضای مجازی بسیار گسترده و متفاوت می‌باشد، افزود: از این‌رو شما با انواع تبلیغات کالا و خدمات از سوی این مجرمان روبرو هستید، از تورهای گردشگری گرفته تا فروش اجناس عتیقه و آنتیک، دارو و حتی کالاهای مجرمانه و ممنوعه را در صفحات و سایت‌های مختلف،آن‌هم تبلیغاتی جذاب و وسوسه انگیز که کاربران را به خرید مشتاق می کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در ادامه به شهروندان توصیه کرد: با توجه به تغییرات صورت گرفته در قیمت خودرو شاهد اعلام قیمت‌های مختلف از سوی فروشندگان در این زمینه هستیم، قیمت‌هایی که بعضاً غیر واقعی می‌‌باشند. برخی از افراد سودجو با ارائه قیمت‌هایی پایین‌تر از قیمت واقعی به دنبال طعمه‌های خود ‌می‌باشند، این افراد در ادامه برای اطمینان از فروش خودروی خود درخواست مبلغی به عنوان پیش پرداخت نموده و پس ازدریافت مبلغ دیگر پاسخگو نمی‌باشند، انتظار می رود شهروندان عزیز فقط در صورت مشاهده محصول و اطمینان از صحت مطالب گفته شده اقدام به خرید و پرداخت وجه کنند.

وی بازدید از سایت‌های معتبر و دارای شناسنامه (نماد الکترونیکی) را بسیار مهم دانست و گفت: اگر هموطنان نسبت به سایت‌های مورد بازدید دقت داشته باشند تا حدود بسیار زیادی می‌توان جلوی کلاهبرداری این افراد را گرفت.

سرهنگ مرتضوی در پایان با معرفی سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir از کاربران درخواست کرد در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک و مجرمانه، از طریق لینک سامانه پاسخگویی به فوریت های سایبری با پلیس فتا در میان بگذارند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 966956
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.