شماری از بیماران بدلیل نداشتن آگاهی ، ارزان بودن خدمات و وجود بیمه های تکمیلی و یا در برخی موارد بیماری روان تنی درخواست خدمات مختلف بخش سلامت شامل خدمات سرپایی، تشخیصی، دارویی و بویژه جراحی می کنند.
بدین درخواست ها «تقاضای القایی بیماران » می گویند.
دکتر علی اعتصام پور روز دوشنبه درآستانه هفته تامین اجتماعی در جمع خبرنگاران افزود: تقاضاهای القایی در نظام تحول سلامت برغم ارائه خدمات مطلوب به انباشت بدهی های تامین اجتماعی در طول سنوات گذشته نیز منجر شد.
وی هزینه بخش درمان تامین اجتماعی استان را در سال 92، مبلغ 370 میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: این هزینه ها با اجرای کامل نظام تحول سلامت تا سال گذشته به چهار برابر افزایش یافت.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان افزود :در سال 96 مجموع رقم هزینه شده برای درمان بیمه شدگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی بالغ بر یک هزار و 300 میلیارد تومان رسید که از این میزان 385 میلیارد تومان اسفند سال گذشته و 200 میلیارد تومان نیز در فروردین سالجاری پرداخت شد.
سرپرست دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی تامین اجتماعی استان اصفهان نیز در این نشست گفت: بتازگی مقرر شد که بخشی از بدهی های تامین اجتماعی به مراکز خصوصی از طریق اوراق خزانه اسلامی پرداخت شود.
رامش کریمیان افزود: بر این اساس مقرر شد که بخشی از مطالبات بیمارستان های غیردانشگاهی شامل بخش خصوصی و مراکز جراحی محدود بصورت 20 درصد نقدی و 80 درصد اوراق خزانه اسلامی پرداخت شود.
کریمیان خاطرنشان کرد: هم اکنون در بخش درمان مستقیم بیمارستان های طرف قرارداد، دفترچه درمانی حذف شده و تنها با کد ملی به بیماران خدمات درمانی ارائه می شود.
وی با بیان اینکه نرم افزار کامل این برنامه برای اجرای نسخه الکترونیک و همچنین در مجموع پرونده الکترونیک بیمه شدگان در دست تهیه است گفت: با اجرای این نرم افزار مشکل تمام شدن برگه دفترچه ها، ناخوانا بودن نسخه پزشک و پراکندگی سوابق بیمار حل می شود.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان افزود: در صورتی که گزارش تخلف و خطای پزشکان طرف قرارداد این سازمان بصورت مکتوب و مستند گزارش شود به صورت جدی با آنها برخورد می شود.
اعتصام پور افزود: در این رابطه پرونده هایی در اداره کل تعزیرات حکومتی برسی و منجر به صدور حکم شامل لغو مجوز فعالیت پزشک یا مرکز درمانی و یا دارویی شده است.
بخش درمان مستقیم تامین اجتماعی استان اصفهان در قالب سه بیمارستان با مجموع 876 تخت مصوب به ارائه خدمات بستری و در قالب 25 پلی کلینیک و درمانگاه به ارائه خدمات سرپایی به بیمه شدگان می پردازد.
سه میلیون و 313 هزار و 869 نفر زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی استان اصفهان قرار دارند.
6994/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.