به گزارش ایرنا، این نمایشگاه در فضایی افزون بر 8هزار و 500 مترمربع برپا شده و تا 29 تیرماه جای برقرار خواهد بود.
در این نمایشگاه مشارکت‌کنندگانی از استان‌های اصفهان، تهران، آذربایجان شرقی، یزد، خراسان رضوی، فارس، سمنان، هرمزگان و اردبیل آخرین دستاوردهای خود را در زمینه ماشین‌سازی و ابزارآلات، مصنوعات طلا، جواهر و نقره، سنگ‌های تزئینی و تجهیزات و صنایع وابسته به نمایش گذاشته اند.
یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت فلزات گرانبها، طلا و سنگ‌های قیمتی اصفهان، حضور مستقیم 10 شرکت ایتالیایی است که در فضایی بالغ بر 120 مترمربع محصولات خود را به نمایش گذاشته اند.
همچنین مراکز علمی و آموزشی مرتبط نیز در این نمایشگاه حضور دارند و باعث افزایش مرتبه علمی نمایشگاه طلای اصفهان شده‌اند.
آشنایی تولیدکنندگان، صادرکنندگان و ارائه ‌دهندگان خدمات با محصولات، ماشین‌آلات، تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین در صنعت طلا، جواهر و سنگ‌های قیمتی، معرفی محصولات تولیدی و فناوری‌های داخلی، دسترسی به سلایق مصرف کنندگان داخلی و خارجی و ایجاد رقابت در تولید، صادرات و خدمات، آشنایی با چرخه صنعت طلا، جواهر و سنگ‌های قیمتی بخشی از اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان شده است.
ایران یکی ازخاستگاه‌های اصلی صنعت طلا و جواهر جهان بشمار می‌رود و در این میان، اصفهان، عنوان پایتخت طلای ایران را به خود اختصاص داده است .
توجه به مقوله نام تجاری، طراحی و سبک ایرانی، بازارسنجی و بازارسازی، ازجمله موضوعاتی است که در این نمایشگاه موردتوجه قرار گرفته است.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان اصفهان در نشست خبری پیش از آغاز این نمایشگاه، گفت: نمایشگاه بستری برای رونق و تحولات اقتصادی است که در هر شرایطی باید آن را حمایت کرد .
'هوشنگ شیشه بران' افزود: البته مشکلات اقتصادی بسیاری وجود دارد اما مختص به کشور ما نیست و بیشتر نقاط جهان را در بر گرفته است.
وی اضافه کرد: صنعت طلای اصفهان با یکهزار و 300 واحد تولیدی هم اکنون با حداقل ظرفیت و توان فعالیت می کند .
رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود، تاکید کرد: مالیات بر ارزش افزوده باید بر اجرت اعمال شود زیرا گرفتن مالیات از مواد اولیه راه را برای قاجاق و استفاده از راههای غیرقانونی باز می کند.
ت/ 7153 / 1339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.