به گزارش یکشنبه شب ایرنا، ام البنین متقی نژاد به مناسبت 25 تیرماه روز بهزیستی و تامین اجتماعی در جمع خبرنگاران کاشان گفت: پنج میلیارد و 912 میلیون ریال از این کمک ها نقدی و سایر آنها غیرنقدی بوده است.
وی فرش ماشینی، بخاری، کولر، اجاق گاز، پنکه، برنج، کفش و لباس را از جمله کمک های غیرنقدی عنوان کرد و افزود: 800 میلیون ریال بن مواد غذایی و سبد کالا نیز به مددجویان اعطا شده است.
رئیس اداره بهزیستی کاشان اضافه کرد: همچنین با هدف افزایش خدمات رسانی به مددجویان سال گذشته 2 میلیارد و 918 میلیون ریال معافیت های تبصره ای قانون بودجه کشور شامل رایگان کردن انشعاب آب، برق، گاز، فاضلاب و عوارض صدور پروانه ساختمانی برای 212 نفر از مددجویان زیر پوشش این شهرستان در نظر گرفته شد.
او با اشاره به پرداخت 2 میلیارد و 186 میلیون ریال کمک هزینه تهیه و ساخت مسکن به مددجویان گفت: بستن قرارداد و تحویل زمین به انجمن خیریه مسکن برای ساخت 80 واحد مسکونی و امضای قراردادی با انجمن خیران مسکن ساز به منظور ساخت 192 واحد مسکونی در شهرک خاتم الانبیاء از دیگر خدمات بهزیستی کاشان است.
متقی نژاد همچنین به پرداخت افزون بر 29 میلیارد و 826 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی در قالب 148 طرح به مددجویان زیر پوشش بهزیستی در شهرستان کاشان اشاره و بیان کرد: این تسهیلات در قالب حق بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی، قرض الحسنه و هزینه آموزش های فنی و حرفه ای در اختیار مددجویان قرار گرفت.
به گفته وی هم اکنون 11 مرکز توانبخشی، 2 مرکز سالمندان، یک مرکز نگهداری معلولان و چهار مرکز شبانه روزی زیر نظارت اداره بهزیستی در شهرستان کاشان فعالیت می کنند.
افزون بر 11 هزار نفر در شهرستان کاشان از خدمات بهزیستی استفاده می کنند که نزدیک به پنج هزار نفر از آنها معلول هستند.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.