به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید صادق طباطبائی نژاد روز شنبه در نشست هم اندیشی مسئولان و اعضای شورای اسلامی دهستان برزاوند اردستان گفت: مبلغ 15 میلیارد ریال از محل منابع ملی و 40 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی نیز جهت احداث سیل بند به منابع طبیعی شهرستان اختصاص می یابد.
وی بیان کرد: دولت جهت اجرای طرح های آبیاری کم فشار و تحت فشار 85 درصد تسهیلات بلاعوض پرداخت می کند و اجرای این طرح از روستای نیسیان با اختصاص مبلغ پنج میلیارد ریال جهت اصلاح شبکه آبرسانی روستا آغاز شده است.
نماینده اردستان در مجلس با بیان اینکه بیشترین تعداد قنات های شهرستان در دهستان برزاوند قرار دارد، افزود: سالانه در بیش از یک هزار و 800 هکتار از زمین ها روش های نوین آبیاری اجرا می شود.
او گفت: 473 رشته قنات در این شهرستان وجود دارد که 87 رشته در دهستان برزاوند به دلیل جاری شدن سیل آسیب دیده و نیاز به بهسازی دارد.
طباطبائی نژاد در ادامه به اجرای شبکه برق مشترکین، بهسازی و جا به جایی تیرها با اعتبار 2 میلیارد ریال اشاره و تشریح کرد: طرح های عمرانی مانند جدول گذاری، سنگ فرش پیاده رو، بهسازی و اجرای آسفالت، ساماندهی آرامستان و تعویض شبکه آبرسانی در بیش از 10 روستای دهستان برزاوند نیز در یک سال گذشته با 11 میلیارد ریال اعتبار انجام شد.
وی همچنین از برنامه ها برای راه اندازی 10 خانه ورزش روستایی در سال جاری خبر داد و گفت: 300 میلیون ریال جهت تجهیز این خانه های ورزش از سوی هیات ورزش های روستایی و عشایری تخصیص یافته است.
به گزارش ایرنا، تامین آب آشامیدنی و کشاورزی، اجرای آسفالت جاده، لایروبی قنات ها، ایجاد کارگاه های تولیدی جهت اشتغال و ساخت مجموعه های ورزشی از مهترین مسائل بیان شده از سوی اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران دهستان برزاوند اردستان در نشست هم اندیشی با حضور نماینده مجلس و بخشدار مرکزی اردستان، مسئولان دستگاه ها و اعضای شورای اسلامی روستای نیسیان بود.
شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.