به گزارش ایرنا، اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان روز پنجشنبه به نقل از ' محسن مهرعلیزاده ' اضافه کرد: عدم وجود خانه حکمت در گذشته به عنوان یک نقیصه مورد غفلت واقع شده که باید به نحوی جبران شود.
وی که در جلسه بررسی مسائل مشکلات خانه حکمت اصفهان سخن می گفت با بیان اینکه وجود عقلایت و تفکری منبعث از تفکر شیعی، مردم ایران را ممتاز کرده است، افزود: در طول تاریخ چند نقطه روشن و نورانی از مکاتب فلسفی و شیعی در کشور وجود داشته که یکی از این نقاط اصفهان بوده و تقویت کننده مکاتب و صاحب مکتب بوده است.
استاندار اصفهان با اشاره به نگاه عمل گرایانه به این موضوع اظهارکرد: اثرات برخی از مسائل فرهنگی و اجتماعی و فعالیت های عمیق اجتماعی و فکری و در مقابل آن اثرات تخریبی این مسائل نیز در جامعه مشاهده شده است.
وی افزود: امروزه کمبود و نبود این تفکرات و نبود انگیزه برای تقویت این تفکرات به شکل بارز خود را در عمل، اجرا و واقعیت های جامعه نشان می دهد.
مهرعلیزاده با بیان اینکه فلسفه یکی از ضرورت های بسیار جدی جامعه امروز است، افزود: آسیب های اجتماعی جامعه نیز ناشی از عدم مراجعه به مکاتب گذشته و فاصله گرفتن از آنچه بودیم می باشد.
وی با تاکید بر بها دادن به فعالیت های خانه حکمت، اظهارکرد: خانه فلسفه یعنی خانه ای که انسان سازی، تفکر، تدبیر و تعهد در آن شکل می گیرد و پایه و اساس ساختن جامعه به شمار می آید و از درون آن بزرگان علوم دیگر نشات می گیرد.
به گزارش ایرنا، خانه حکمت اصفهان اردیبهشت سال گذشته با حمایت شهرداری اصفهان، توجه و عنایت ویژه حضرت آیت الله مظاهری و به همت دانشگاه اصفهان راه اندازی شد.
این خانه مرکز تجمع و رفت و آمد دوستداران حکمت و فلسفه و پایگاهی برای برگزاری برنامه های مختلف علمی، آموزشی، تحقیقی و فلسفی است.
8114 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.