رئیس هیات تنیس استان اصفهان گفت: اصفهان به لحاظ زیر ساخت‌های مورد نیاز رشته تنیس در رتبه دوم کشور قرار دارد.

به گزارش ایلنا، فرهاد رحیمی اظهار داشت: استان اصفهان از لحاظ مربی، بازیکن و داور در رشته تنیس سال‌های زیادی برترین استان در سطح کشور بوده است که این مرهون زحمات و فعالیت‌هایی است که طی سال‌های گذشته در هیات تنیس استان انجام شده است.

وی با اشاره به فعالیت باشگاه‌ها و بخش خصوصی ادامه داد: در تلاش برای تقویت باشگاه‌ها و جذب بخش خصوصی در رشته تنیس هستیم تا علاوه بر تقویت بعد همگانی رشته تنیس به رشد هرچه بیشتر تنیسوران قهرمان اصفهانی کمک کنیم. در این زمینه استعداد های بارزی وجود دارد که نیازمند حمایت هستند و ورود بخش خصوصی را می طلبد.

رئیس هیات تنیس استان اصفهان با بیان اینکه ورزش تنیس قابلیت همگانی شدن دارد، اضافه کرد: رشته تنیس تمامی مزایایی که یک فرد می‌تواند از ورزش کردن به دست آورد را در خود جای داده است و ما در تلاش هستیم تا علاوه بر حفظ بُعد قهرمانی، در زمینه همگانی شدن این رشته ورزشی مهیج گام برداریم.

وی عملکرد استان اصفهان را در بعد قهرمانی مطلوب دانست و افزود: تنیسورهای خوبی در رده های سنی مختلف آقایان و خانم ها در تنیس داریم که با تلاش بیشتر می‌توانیم اعضای بیشتری همچون خالدان و نداف در تیم ملی داشته باشیم.

رحیمی با اشاره به جایگاه نامناسب تنیس ایران در آسیا اذعان داشت : تنیس ایران ظرفیت مطرح شدن در آسیا را دارد که این کار نیازمند عزم جدی فدراسیون تنیس و هیات‌های استانی است.

وی تصریح کرد: درحال رایزنی با آموزش و پرورش برای آموزش رشته تنیس در مدارس هستیم چرا که بیشترین افراد جامعه در این سیستم هستند و جامعه هدفمان برای آموزش و همگانی کردن این رشته باید مدارس باشد.

رئیس هیات تنیس استان اصفهان خاطرنشان کرد: رشته تنیس مختص قشر خاصی از جامعه نیست و همه می‌توانند به این ورزش رو بیاورند، به همین خاطر یکی از اهداف هیات تنیس استان اصفهان تقبل هزینه‌ها و جذب اسپانسر برای گسترش تنیس در مناطق محروم است، چراکه تنها از قشر مرفه قهرمان حاصل نمی‌شود و از میان افراد متوسط جامعه و قشر محروم است که می‌توانیم قهرمانان زیادی پرورش دهیم. به همین خاطر طرح استعدادیابی تنیس را در دستورکار داریم که بزودی اطلاعات آن در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

رحیمی یادآورشد: از مهرماه سال جاری نیز طرح برگزاری دوره های آموزشی تنیس را برای اصحاب رسانه استان را در دستور کار داریم.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به بحران آب، برای آبیاری زمین های چمن تنیس چه برنامه‌ای دارید، تاکید کرد: مسئله کمبود آب دغدغه همه ما است به همین خاطر برای کاهش مصرف آب در زمین‌های تنیس در نظر داریم به سمت زمین‌های هاردکورت برویم تا نیازی به آبیاری نداشته باشد. زمین‌های خاکی علاوه بر آبیاری نیاز به نگهداری زیادی هم دارد به همین منظور در تلاش هستیم تا زمین‌های هاردکورت را به اصفهان بیاوریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.