ایده شو رویدادی است که توسط شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با مشارکت سازمان‌ها و مراکز آموزش عالی استان اصفهان به صورت ماهانه برگزار می‌شود.
دراین رویداد ایده ‌پردازان با طرح ایده‌های نوآورانه، ایده خود را از لحاظ عامه‌ پسند بودن برای حضار و قانع‌ کننده بودن برای داوران فنی و فعالان اقتصادی جهت راه‌اندازی یک کسب و کار می‌سنجند.
محمد حسین قورچانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا هدف از اجرای این ایده شو را یافتن راهکارهای نو برای صرفه ‌جویی مصرف آب و زمان و مکان برگزاری آن را ساعت 16 تا 19 روز 27 تیر در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان، عنوان کرد.
وی ادامه داد: روش‌های آبیاری و نگهداشت آب در فضای سبز شهری، بهینه‌ سازی مصرف آب در خدمات شهری، جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی محورهای اصلی ایده پردازی این رویداد علمی به شمار می رود.
به گفته وی معرفی روش‌ها و ادوات نوین آبیاری با تأکید بر افزایش راندمان آبیاری ، معرفی روش‌های نوین تکثیر گونه‌های مقاوم و متحمل به تنش‌های محیطی ، معرفی ادوات و سامانه‌های نوین کنترل هوشمند فضای سبز شهری درزمینه های مختلف از قبیل ایستگاه‌های پمپاژ، شبکه‌های توزیع و انتقال آب، شبکه آبیاری، رطوبت خاک و ارائه طرح با محوریت بومی‌سازی ادوات آبیاری ؛ محورهای اصلی این ایده شو است.
قورچانی تصریح کرد: این برنامه در حوزه فضای سبز و خدمات شهری و پیوند مدیریت شهری با صنایع، شرکت‌های دانش بنیان و طبقه خلاق، مدیریت خلاقیت و فناوریهای نوین شهرداری اصفهان با همکاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار می شود.
وی گفت: ایده پردازان می ‌توانند ایده ها و طرح‌های خود را از طریق تارنمای www.startupevent.irحداکثر تا تاریخ 25 تیر ثبت کنند.
او اضافه کرد: به ایده‌های برتر جوایز ارزنده‌ای تعلق خواهد گرفت و طرح‌های برتر به‌صورت آزمایشی اجرا خواهند شد و در صورت موفق بودن طرح، همکاری‌ها با ایده پرداز ادامه خواهد یافت.
مدیر مرکز خلاقیت و فناوریهای نوین شهرداری اصفهان افزود: آب از جمله مسائل اصلی استان اصفهان و حتی کشور محسوب می شود و تداوم اینگونه برنامه ها با محوریت آب از اهمیت بالایی برخوردار است.
قورچانی تاکید کرد: مرکز خلاقیت و فناوریهای نوین شهرداری اصفهان تلاش خواهد کرد ایده شو با محوریت آب را بصورت متداوم برگزار کند.
به گزارش ایرنا، خشکسالی امسال کشورمان در 70 سال اخیر بی سابقه بوده است به همین دلیل باید مدیریت مصرف آب مورد توجه جدی همگان قرار بگیرد.
حوضه زاینده رود نیز با سخت ترین ادوار خشکسالی در چهار دهه اخیر روبروست به گونه ای که علاوه بر تنگنای آبی برای بخش کشاورزی ، بخش شرب و نیز صنعت استان نیز با کمبود آب روبرو شده است.
6022 / 6020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.