حجت الله علی عسگریان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پیش بینی می شود که بیشینه دمای کلانشهر اصفهان در هفته آینده به بالاترین عدد از ابتدای امسال تا کنون یعنی 42 درجه سانتیگراد برسد.
وی با بیان اینکه ابتدای هفته جاری نیز روزهای بسیار گرمی را پشت سر گذاشتیم، ادامه داد: از روز سه شنبه دمای هوای بین 2 تا 3 درجه کاهش یافت اما در هفته آینده افزایش می یابد.
وی خاطرنشان کرد: اهالی کاشان در چند روز گذشته با 46 درجه سانتیگراد گرمترین ایام سال را سپری کردند و بیشینه دمای کلانشهر اصفهان نیز 39 درجه سانتیگراد بود.
علی عسگریان همچنین گرمترین نقطه استان اصفهان در 24 ساعت آینده را آران و بیدگل با 43 درجه و خنک ترین نقطه را فریدونشهر با 15 درجه سانتیگراد اعلام کرد.
بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی اصفهان نیز جو به نسبت پایدار در 48 ساعت آینده در این استان حاکم است و گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید پیش بینی می شود.
بیشینه و کمینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در 24 ساعت آینده به 37 و 20 درجه سانتیگراد می رسد.
مسعود حقیقت مدیر کل پایش سازمان هواشناسی کشور نیز از افزایش دو درجه ای دمای هوا در اوائل هفته آتی خبر داده و گفته است: اوج افزایش دمای هوا روز یکشنبه هفته آینده خواهد بود.
افزایش دما در چند روز اخیر باعث استفاده بیشتر مردم از وسائل سرمایشی و افزایش حجم مصرف برق شده است بطوریکه وزارت نیرو نسبت به خاموشی شبکه سراسری برق هشدار داده است.
وزارت نیرو اعلام کرده است: به رغم هشدارهای متعدد مسئولان وزارت نیرو و اجرای تمهیدات متعدد در کشور از جمله کاهش ساعات کاری ادارات برای صرفه‌جویی در مصرف برق، اما همچنان پیک مصرف به رکورد زنی‌های بی‌سابقه خود ادامه می‌دهد و شبکه برق کشور را در وضعیت بحرانی قرار داده است.
ت/3011 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.