به گزارش ایرنا، ' محمدجواد بگی ' روز چهارشنبه در نشست با اعضای هیات امنای شهرک های صنعتی شهرستان تیران و کرون افزود: در 30 شهرک از 70 شهرک صنعتی استان اصفهان هیچ کارخانه ای به دلیل عدم نیازسنجی برای راه اندازی این شهرک ها احداث نشده است.
وی بیان کرد: به رغم توسعه زیر ساخت ها انگیزه ای برای فعالان اقتصادی جهت راه اندازی کارخانه در این شهرک ها وجود ندارد و تصمیم گیری سلیقه ای عامل اساسی در غیرفعال بودن این شهرک های صنعتی است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان با بیان اینکه بودجه این شرکت به یک میلیارد ریال رسیده است، تصریح کرد: این بودجه در مقایسه با سه سال گذشته 600 میلیارد ریال رشد یافته و تحقق بودجه به صورت کامل انجام شده است.
وی ادامه داد: 80 درصد بودجه شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان برای تامین زیر ساخت های شهرک ها از جمله تامین آب مورد نیاز تخصیص یافته است و از هزینه های غیر ضروری جلوگیری می شود.
بگی اضافه کرد: تامین آب مورد نیازکارخانه داران فعال در شهرک های صنعتی از پساب فاضلاب تامین می شود که برای این کار بودجه خرید پساب شهرها و راه اندازی تصفیه خانه در شهرک های صنعتی پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه شرکت شهرک های صنعتی کشور در یک سال گذشته موفق به کسب رتبه اول در توسعه شهرک های صنعتی و حفظ محیط زیست را بدست آورده است، گفت: در توسعه شهرک های صنعتی شرایط واگذاری زمین و بخشش جرایم مورد توجه است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان با اشاره به فعالیت شهرک های صنعتی شهرستان تیران و کرون گفت: شهرک های صنعتی این شهرستان در ارائه طرح های اقتصادی فعال هستند و شهرک صنعتی تیران نخستین شهرک صنعتی کشور در راه اندازی شبکه فاضلاب و ایجاد تصفیه خانه و مصرف آن در واحدهای صنعتی بوده است.
76 مجوز ایجاد شهرک و ناحیه صنعتی در استان اصفهان صادر شده که تاکنون از میان آنها 70 شهرک و ناحیه صنعتی با اشتغال بیش از 120 هزار نفر به بهره برداری رسیده است.
اصفهان با 12 هزار هکتار مساحت شهرک ها و نواحی صنعتی از نظر تعداد و اراضی مقام نخست را در کشور دارد.
همچنین اصفهان با بیش از 9 هزار واحد صنعتی و تولیدی، صنعتی ترین استان کشور به شمار می آید.
شهرستان تیران و کرون دارای یک ناحیه صنعتی و سه شهرک صنعتی می باشد و با بیش از 71 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
ت7131 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.