به گزارش ایرنا، علیرضا عرب بیگی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: شهروندان باید هنگام خرید به کم مصرف و گرمسیری بودن کولر گازی و همچنین اینورتر دار بودن آن از نوع t3 دقت لازم را داشته باشند.
وی بدون اشاره به میزان مصرف برق در شهرستان کاشان، بیان کرد: علت اصلی خاموشی ها مصرف زیاد برق است که شهروندان باید آن را مدیریت کنند.
مدیر امور برق شهرستان کاشان با تقدیر از مردم که مدیریت صرفه جویی در مصرف برق را در دستور کار قرار داده اند، تصریح کرد: عده ای از مردم نیز این مهم را رعایت نمی کنند و صرفه جویی نتوانسته عامل جایگزینی برای کمبود برق باشد به همین علت خاموشی های اضطراری ناشی از اضافه مصرف برای تامین انرژی اعمال می شود.
وی تصریح کرد: باتوجه به شرایط موجود در سدهای آبی کشور، هر سال نزدیک 9 هزار مگاوات از نیاز کشور در اوج مصرف از نیروگاه های آبی تامین می شود.
عرب بیگی با اشاره به کمبود شدید منابع آب پشت سدها، تصریح کرد: امسال امکان به کارگیری درصد زیادی از نیروگاه های آبی کشور وجود ندارد و افزون بر آن نیروگاه های سیکل ترکیبی نیز که برای خنک کنندگی احتیاج به آب دارند، بعضا از مدار تولید خارج شده اند.
وی یکی از راه های مهم صرفه جویی را مدیریت استفاده از انرژی برق دانست و تاکید کرد: مردم باید ساعت استفاده از انرژی خود را تنظیم کنند.
مدیر امور برق شهرستان کاشان همچنین تنها راه کم کردن خاموشی ها را مصرف صحیح انرژی برق دانست و از مردم خواست تا با خودداری از استفاده از ماشین لباسشویی، اتو، جارو برقی و روشنایی در ساعت های اوج مصرف از خاموشی ها جلوگیری کنند.
بیش از 180 هزار مشترک برق در شهرستان کاشان وجود دارد که حدود 2 هزار مشترک آن صنعتی و بقیه مسکونی و تجاری هستند.
6136 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.