به گزارش ایرنا، ' سید حمید رضا طباطبایی ' روز چهارشنبه در نشست خبری برنامه هفته حجاب و عفاف گفت: برای ترویج حجاب و عفاف با برخوردهای تند و سلب کننده آزادی موافق نیستم.
وی با اشاره به برگزاری مراسم روز حجاب و عفاف که فرادا ( پنجشنبه ) در میدان امام (ره) اصفهان برگزار می شود، گفت: این برنامه ها می تواند باعث ترویج حجاب اسلامی شود زیرا بخش بزرگی از این برنامه ها، کار فرهنگی و توصیه‌های اخلاقی است.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان افزود: تامین حوایج مردم، آموزش صحیح، اقدامات فرهنگی و رسانه ای مناسب زمینه گرایش به فرهنگ حجاب و عفاف را فراهم می کند.
وی خاطر نشان کرد: بحث حجاب و عفاف ریشه در فرهنگ و اعتقادات مردم ما دارد و یک توصیه دینی و اعتقاد قلبی مردم ‌است و جنبه های قانونی و رعایت نظامات آن در مقایسه با عمق فرهنگی و اعتقادی این باور یک درصد را به خود اختصاص می دهد.
طباطبایی اضافه کرد: راهبردهای دولت در راستای قوانین جمهوری اسلامی و نظام اسلامی و ترویج این اندیشه است.
وی خاطرنشان کرد: ثمر دادن فعالیت های فرهنگی به زمان ‌نیاز دارد و چه بسا نتیجه این فعالیت ها پس از چند دهه نمایان می شود.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان عفاف را به خانم ها محدود نکرد و افزود: مردان نیز باید عفاف را رعایت کنند.
وی درعین حال تصریح کرد: پوشش و لباس بسته به اقتضائات زمان و مکان، متفاوت است و نمی توان مردم را محدود به خرید لباس خاصی کرد بلکه مردم ‌در انتخاب و استفاده از لباس مختار هستند.
طباطبایی با بیان اینکه نیازی نیست به مردم یاد دهیم که چه بپوشند، گفت: دخالت حاکمیت در امور مردم باید ارشادی باشد و در طراحی مدل ها هدفگذاری متناسب با فرهنگ دینی و باورهای ملی انجام شود.
وی اظهارکرد: به رغم هجمه ضد فرهنگی دشمن، ملت ایران عفیف ترین و پاکترین مردم جهان هستند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان با اشاره به تقارن 2 برنامه گرامیداشت روز حجاب و عفاف و تشییع پیکر مطهر شهدای دفاع مقدس در روز پنجشنبه در میدان امام (ره) این شهر گفت: این برنامه دارای دو وجه است که هر دو متعلق به آحاد مردم جامعه ما است.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان اضافه کرد: امنیت، شرف و استقلال کشور وابسته به رشادت ها و دلاوری های شهداست.
وی ابراز امیدواری کرد: مردم و مسئولان در کنار هم روزی مثال زدنی در کشور برای اصفهان بوجود بیاورند.
طباطبایی تاکید کرد: این برنامه ها متعلق به هیچ گروه و دسته و جناح سیاسی نیست بلکه آرمان های نظام و انقلاب و منویات امام (ره) و رهبری است.
وی با اشاره به نقش استانداری در برگزاری این مراسم ها خاطر نشان کرد: البته بار اصلی برنامه ریزی ها با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و تلاش ها و پیگیری های سپاه و بسیج است ولی هماهنگی تمام ارگان ها در این زمینه ضروری است.
در تقویم رسمی کشور 19تا 25 تیر به عنوان هفته حجاب و عفاف نامگذاری شده است.
امسال در روز حجاب و عفاف 9 شهید سالهای دفاع مقدس و دو جانباز شهید در اصفهان تشییع می شوند.
ت/6994/7134 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.