به گزارش ایرنا، محسن مهرعلیزاده روز چهارشنبه در گفتگوی اختصاصی با ایرنا، ضمن تشریح ابعاد مختلف سفر جهانگیری به اصفهان افزود: معاون اول رئیس جمهوری بخوبی به تمامی نقاط قوت و ضعف استان اصفهان واقف است و راهنماییها و نقطه نظرات او برای این خطه بسیار موثر و مفید خواهد بود.
وی با اشاره به بهره برداری از طرحهای مختلف با حضور جهانگیری، ادامه داد: توسعه و تکمیل زنجیره تولید فولاد سبا موفقیت بسیار مهمی در صنعت فولاد کشور و همچنین استان اصفهان به شمار می رود.
استاندار اصفهان با اشاره حمایت دولت از صنایع اضافه کرد: تولید ورق های مختلف فولادی از جمله ورق عاج دار نقش ویژه‌ای در خودکفایی، اشتغالزایی و تولید ملی دارد و جزو تولیدات ارزشمند صنعتی است.
مهرعلیزاده در ارتباط با تکمیل خط نخست قطار شهری اصفهان و توجه دولت به این امر مهم گفت: هر قدمی در راستای تکمیل خطوط مختلف مترو و در استان اصفهان برداشته شود، ضمن افزایش آرامش مردم، در حفظ محیط زیست نیز مفید و موثر خواهد بود.
استاندار اصفهان همچنین تأکید کرد که روند ساخت و تکمیل خطوط مختلف قطار شهری در اصفهان باید بگونه ای اصلاح شود که مانند خط یک آن، سال های زیادی برای تکلمیل شدن آن صرف نشود.
مهرعلیزاده رونمایی از پرتال سرمایه‌گذاری استان اصفهان را از جمله ارزشمند ترین طرحهای انجام شده در زمان سفر جهانگیری به اصفهان دانست و گفت: متاسفانه در سال های گذشته بسیاری از استان اصفهان به عنوان یک قطعه سرمایه گریز نام می بردند که با راه اندازی این پرتال شرایط سرمایه گذاری در این خطه تسریع و تسهیل می شود.
مهرعلیزاده، کاهش چشمگیر فرایند اداری و اخذ مجوزهای لازم برای سرمایه گذاری در استان اصفهان را از جمله ویژگی‌های این پورتال عنوان کرد و ادامه داد: سرمایه گذاران با ورود به این پرتال و مشاهده صدها طرح های جامع در زمینه های مختلف می توانند موضوع مورد علاقه خود را انتخاب و در آن سرمایه‌گذاری کنند و پس از ثبت اطلاعات مجوزهای صادر شده در کمترین زمان ممکن به دست آنها می رسد.
او تاکید کرد:  شرایط اقتصادی کنونی و در زمانی که تحریم‌ها ناجوانمردانه باز هم قرار است به کشورمان برگردد سرمایه گذاری می تواند زمینه اشتغال و برون رفت از مشکلات اقتصادی را فراهم کند.
به گزارش ایرنا، معاون اول رئیس جمهوری در جریان این سفر فشرده روز سه شنبه خود به اصفهان ضمن حضور در جلسه شورای اداری استان اصفهان درمراسم بهره برداری از طرح توسعه فولاد سبا و خط یک متروی اصفهان حضور یافت و از درگاه سرمایه گذاری و برند گردشگری اصفهان رونمایی کرد.
وی در طول این سفر چهار سخنرانی و گفتگو داشت که در هریک از این برنامه ها مطالب و موضوع هایی مختلف در خصوص مسائل داخلی و خارجی بیان کرد.
بهره برداری از طرح توسعه فولادسازی و نورد پیوسته سبا از زیر مجموعه های شرکت فولاد مبارکه اصفهان نخستین بار حضور جهانگیری و وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز شد.
در این مراسم همچنین چهار طرح نیروگاه 25 مگاواتی برق فولاد سبا، تصفیه خانه پساب های صنعتی فولاد مبارکه، احداث کارخانه آهک کلسینه شرکت فولاد سنگ مبارکه و طرح تقلیل فشار گاز فولاد مبارکه به طور همزمان به بهره برداری رسید.
طرح توسعه فولادسازی و نورد پیوسته سبا با سرمایه گذاری حدود 220 میلیون یورو (146 میلیون یورو و 2 هزار و 536 میلیارد ریال) اجرا شده و با بهره برداری از آن، ظرفیت تولید محصولات فولاد سبا از 750 هزار تُن به یک میلیون و 600 هزار تُن در سال افزایش یافت.
تولیدات این مجتمع شامل کلاف نورد گرم، ورق های فولادی و ورق آجدار است و با اجرای طرح توسعه آن برای 150 نفر بصورت مستقیم اشتغالزایی می شود،پیمانکار اجرای این طرح یک کنسرسیوم داخلی و تامین کننده خارجی آن شرکت دانیلی ایتالیا است.
مراسم رونمایی از درگاه سرمایه گذاری و برند گردشگری اصفهان که همزمان با برگزاری جلسه شورای اداری استان برگزار شد و در این مراسم معاون اول رئیس جمهوری، وزیر صنعت، معدن و تجارت، امام جمعه، استاندار و جمعی از نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.
در درگاه سرمایه گذاری استان اصفهان ، طرح های پیشنهادی برای سرمایه گذاری مشخص شده است و با مراجعه به آن می توان برای مشارکت در اجرای این طرح ها اقدام کرد.
سرمایه گذاران با استفاده از این درگاه نیازی به مراجعه حضوری ندارند و مجوزهای سرمایه گذاری در این درگاه بصورت بی نام صادر می شود.
رونمایی از کتاب درگاه جامع سرمایه گذاری استان اصفهان و تمبر یادبود این پرتال نیز از دیگر بخشهای این برنامه بود.
بهره برداری از قطعه سوم خط یک متروی کلانشهر اصفهان به طول حدود 10 کیلومتر آخرین برنامه ای بود که با با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد.
همزمان با افتتاح رسمی این قطعه ، 6 ایستگاه مترو شامل ایستگاه های امام حسین(دروازه دولت)، انقلاب، دانشگاه، کوی امام، کارگر و صُفه به بهره برداری رسید.
با راه اندازی این ایستگاهها و تکمیل تونل شرقی قطار شهری، از این پس شهروندان اصفهانی نیازی به تغییر قطارندارند، پیش از این شهروندان برای عزیمت به ایستگاه صفه، در ایستگاه آزادی باید قطار خود را تغییر می دادند.
طول خط یک متروی اصفهان بیش از 20 کیلومتر مشتمل بر 20 ایستگاه است و در حال حاضر روزانه 40 هزار نفر مسافر از این طریق جابه جا می‌ شوند.
با بهره برداری از قطعه سوم خط یک متروی اصفهان، شهروندان می‌توانند از ایستگاه قدس در خیابان امام خمینی(ره) تا ایستگاه صفه را با مترو بپیمایند.
خط یک مترو اصفهان در سه گام(فاز) شامل قطعه اول از خیابان امام خمینی تا شهدا، قطعه دوم از شهدا تا میدان آزادی و قطعه سوم از میدان آزادی تا صفه طراحی شده است.
گام سوم خط اول قطار شهری، اسفند سال گذشته با تلاش شبانه‌روزی نیروهای قطار شهری ظرف مدت چهار ماه به پایان رسید و بصورت موقت مورد بهره ‌برداری قرار گرفت.
ت / 6020 / 1339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.