به گزارش ایرنا، ناصر طاهری روز دوشنبه در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی طرح باز آفرینی اطراف مسجد جامع اردستان با بیان اینکه مجریان طرح نباید بدون مجوز در این مکانها اقدامی انجام دهند از شهرداری اردستان خواست نسبت به دریافت مجوزهای لازم اقدام کند.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون موضوع بازآفرینی در سطح ملی در کشور مطرح است، بیان کرد: اجرای این طرح در بافتهای تاریخی از حساسیت ویژه ای برخوردارست .
معاون اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان تصریح کرد: بافت تاریخی ماهیتا با بافت فرسوده تفاوت داردو نباید یک اثر تاریخی را قربانی خدمتی دیگر کرد.
فرماندار اردستان نیز گفت: عرصه و حریم مسجد جامع این شهر باید بطور دقیق رعایت شود و شهرداری ملزم به اخذ مجوز و استعلام لازم از میراث فرهنگی برای انجام طرح باز آفرینی اطراف این مکان تاریخی و ارزشمند است.
حمیدرضا تاملی افرود: شهرداری باید ضمن رعایت شان دستگاه متولی میراث فرهنگی، نسبت به طرح باز آفرینی اطراف مسجد جامع اردستان با همدلی، همکاری و مشارکت بین دستگاه های اداری اقدام کند.
مسجد جامع اردستان اثری ارزشمند دوره سلجوقی است که در 18 تیر سال 1311 با شماره 180 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
شهرستان اردستان دارای 67 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی، یک اثر ثبت جهانی (قنات دو طبقه) و دو بافت تاریخی در شهرهای زواره و مهاباد و 78 محوطه باستانی است.
اردستان با برخورداری از 195 هکتار بافت تاریخی و 60 هکتار بافت فرسوده و با جمعیتی افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد
7431/6136 / 1339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.