به گزارش ایرنا، علیرضا نصراصفهانی روز یکشنبه درجلسه شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: مدیران شهری با حساسیت خاصی پیگیر پرداخت دیون هستند و معاون اداری مالی شهرداری نیز برنامه ‌ریزی‌های لازم برای پرداخت بدهی‌ها در حداقل زمان ممکن را انجام داده است.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز گفت: حقوق کارگران جزو دیون ممتاز بوده و پرداخت به موقع آن از تکالیف اولیه شهرداری و سازمان‌های وابسته است.
اصغر برشان افزود: تاخیر در پرداخت حقوق و مزایا با هیچ توجیهی قابل قبول نخواهد بود زیرا در این شرایط اقتصادی کارگران با مشکلات معیشتی فراوانی روبرو هستند و فعالیت 15 سازمان و 20 شرکت وابسته به شهرداری اصفهان نیز با توجه به شرایط سوددهی و زیان‌دهی باید مورد بازنگری قرار گیرد.
عضو دیگر شورای اسلامی شهر اصفهان نیز گفت: مدیریت شهری همه تلاش خود را برای ساماندهی مسائل مالی به کار گرفته اما باید توجه داشت که درآمد شهرداری کم شده است و تنها حدود هشت درصد از 25 درصد بودجه این نهاد در سه ماهه نخست امسال تحقق یافته است.
عباسعلی جوادی افزود: هم اینک هیچ راهی جز فروش تراکم برای درآمدزایی وجود ندارد و برای درآمدهای غیر از محل ساخت وساز باید برنامه بلند مدت تعریف کرد.
همچنین یک عضو دیگر از شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر پرداخت حقوق و دیون پیمانکاران و کارگران شهرداری اصفهان، افزود: علاوه بر کاهش درآمدهای شهرداری، خیل بدهی های به جا مانده به عنوان میراث مدیران قبلی این نهاد برای مشکلات مالی، مزید بر علت گشته است.
پورمحمد شریعتی نیا افزود: شهردار اصفهان باید ریز بدهکاری ها را در سایت شهرداری بگذارد تا مردم در جریان این بدهی‌ها قرار بگیرند.
در بخش دیگری از این جلسه رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه خشکی زاینده رود از مدیریت نادرست صحیح آب نشات می گیرد، افزود: هر چند تلاش‌های زیادی توسط مدیریت استان، شرکت آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای برای جلوگیری از قطعی آب انجام شده اما برداشت های غیر قانونی و بی توجهی به قوانین و مقررات شورای عالی آب و شورای امنیت کشور در بالادست به خشکی این رود دامن می زند.
فتح الله معین افزود: رودخانه زاینده رود در طول تاریخ همواره جاری بوده و امیدواریم شرایط فعلی به فرونشست زمین منجر نشود.
در جلسه امروز شورای اسلامی شهر اصفهان سه لایحه در قالب یک بسته پیشنهادی طرح و به تصویب رسید.
این سه لایحه شامل پیشنهاد چگونگی تقسیط مطالبات شهرداری اصفهان و تخفیفات اهدایی، پیشنهاد اهدا جرائم دیرکرد سنوات قبل عوارض نوسازی مودیان و پیشنهاد تعدیل و تغییر ضرائب عوارض ارزش افزوده بر تراکم های ساختمانی بود.
ت/ 7153/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.