به گزارش ایرنا، روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان روز یکشنبه به نقل از آیت الله ' سید یوسف طباطبایی نژاد' اضافه کرد: ترامپ با جدا کردن مادر و فرزند مهاجران غیرقانونی در آمریکا، نشان داد که دین و انسانیت برای او مهم نیست و تنها به دنبال اهداف مادی حرکت می کند.
وی که در دیدار نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی و همچنین نماینده ارامنه اصفهان و جنوب ایران در مجلس شورای اسلامی سخن می گفت، با اشاره به جنایات داعش همچون سر بریدن و سوزاندن پیکر افراد افزود: هیچ یک از این اقدام ها در اسلام وجود ندارد و داعشی‌ ها با این اقدام ها نشان دادند که هیچ بهره ای از اسلام نبرده اند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه روحانیت شیعه بر اساس قرآن عمل می کنند، تصریح کرد: قرآن کریم می فرماید؛ به اهل کتاب بگویید که مشترکاتی داریم؛ به غیر از خدا را عبادت نکنیم، شرک به خدا قائل نشویم زیرا رَب ( پروردگار )، فقط خداست و نباید خودمان را ارباب یکدیگر بدانیم.
وی با بیان اینکه نزدیک ترین پیروان ادیان الهی به اسلام، نصارا و مسیحیان هستند، بیان کرد: دشمنان ما، مسیحی، یهودی و مسلمان واقعی نیستند زیرا ادیان الهی دارای رحمت و شفقت هستند.
آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: ما به عنوان اهل ادیان الهی باید بدانیم که رهبران فعلی کشورهایی همچون آمریکا با پیروان ادیان الهی نیستند و هدف آنان، زندگی دنیایی است و به هیچ وجه به فکر خدا و قیامت نیستند.
وی به دستورات اسلام برای حفظ حقوق همه پیروان ادیان الهی اشاره کرد و گفت: در دستورات اسلام آمده است که مسلمانان با هیچ کس حق جنگ کردن ندارند مگر اینکه با مسلمانان بجنگند.
امام جمعه اصفهان افزود: همچنین بر اساس آیات قرآن، خداوند سفارش کرده است که در حکومت اسلامی با کسانی که با مسلمانان نمی جنگند، با قسط و عدل و رحمت رفتار شود.
وی با اشاره به زندگی پیروان ادیان الهی در مصر و نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر به عنوان استاندار مصر بیان کرد: آن حضرت خطاب به مالک اشتر می فرمایند که با همه مردم به خوبی رفتار کن زیرا آنها یا برادر دینی تو هستند و یا اینکه در خلقت با تو شریکند و همه مخلوق خدا هستیم و حقوقی بر یکدیگر داریم.
آیت الله طباطبایی نژاد با انتقاد از حقوق بشر آمریکایی و غربی تصریح کرد: غربی ها که ادعای رعایت حقوق بشر دارند بدانند که اسلام افزون بر بشر حتی برای درختان و حیوانات حق قائل است و باید ببینند که اسلام چگونه حقوق بشر را مطرح کرده است.
وی بابیان اینکه معتقدیم هر چه انسان ها عاقل تر باشند، گرایش آنها به دین بیشتر است، گفت: در زمان پیامبران اولوالعزم از حضرت نوح تا پیامبر اسلام (ع)، هر چه تمدن بشری پیشرفت کرده، جمعیت بیشتری جذب دین شده و گرایش انسان ها به خدا بیشتر شده است.
نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با بیان اینکه ما همواره از حضور روحانیت شیعه به عنوان پیشتیبان قوی یاد کرده ایم، اظهار کرد: ما در کشور هر مشکلی داشتیم به دست روحانیت شیعه برطرف شده و پس از صفویه پناهگاهمان روحانیت شیعه بوده است.
' سیامک مره صدق ' بااشاره به برخی از ویژگی‌ های اقلیت های مذهبی در ایران افزود: یک عده عناصر خارجی به دنبال درگیری و تفرقه بین ما هستند، حتی در درون کشور، برخی از گروه ها تلاش می کنند از اقلیت های دینی، استفاده سیاسی ببرند.
وی گفت: اعتقاد داریم دفاع از ولی فقیه، دفاع از موجودیت ایران است زیرا ولایت فقیه در شرایط کنونی می تواند وحدت ما را حفظ و نقش پدر دینی برای ما ایفا کند.
نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما از نظر سیاسی و معنوی خودمان را وابسته به رهبر انقلاب می دانیم و بارزترین وجه امام خامنه ای، شفقت، رحمانیت و مهربانی نسبت به همه است.
وی عنوان کرد: چه کسی می تواند ادعا کند مسیحی یا یهودی واقعی است و برای هم جنس بازان قانون تصویب کند، همین اقدام، بر اثابت بی دین بودن این افراد کافی است.
مره صدق با بیان اینکه من به خبرنگاران خارجی گفته ام ما در ایران بر اساس دین به یکدیگر احترام میگذاریم، گفت: برادری، میان همه مردم از قدیم الایام وجود داشته و پس از انقلاب اسلامی بیشتر شده زیرا این برادری به دلیل روحیه مذهبی مردم ایران است.
وی با اشاره به ضرورت حفظ وحدت میان پیروان ادیان الهی و حرکت در مسیر حفط تمامیت ارضی کشورمان، بیان کرد: جمهوری اسلامی نمی خواهد زیر باز ظلم برود و ما راهی به جز مقاومت و پایداری نداریم.
نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی افزود: البته برخی قصد دارند ما را وارد بازی‌های سیاسی کنند اما ما مراقب و تابع دین الهی هستیم.
وی با بیان اینکه اخیراً ثابت شده است که به جز گفتمان معنوی، هیچ چیز نمی‌تواند مشکلات مردم را برطرف کند، گفت: افزایش گرایش مردم دنیا به مذهب از برکات انقلاب اسلامی ایران است.
مره صدق اضافه کرد: حتی در کشورهای غیرمسلمان، گرایشات مذهبی و روحانی پیدا شده و این به برکت انقلاب اسلامی که دنیا را از لائیک بودن درآورده است، می باشد.
وی با بیان اینکه ایرانیان یهودی پس از انقلاب اسلامی ایران عامل تر به آیین خود شدند، افزود: جو مذهبی و پاکی در کشور زمینه جذب جوانان و عمل به دستورات دینی را فراهم کرده است.
نماینده مسیحیان ایران در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار اظهارکرد: هر چند از نظر رهبر دینی، تفاوت هایی داریم اما از نظر ایرانی بودن و رهبریت سیاسی و نگاه به تمامیت ارضی کشور ملت واحد هستیم.
ژرژیک ابرامیان افزود: همه ما ولی فقیه را قبول و به اجرای فرامین آن التزام داریم.
وی بیان کرد: در مجلس شورای اسلامی در حد توان تلاش کردیم تا در خطوطی حرکت کنیم که دشمن از آن ناحیه نقطه ضعفی پیدا نکند.
نماینده ارامنه اصفهان و جنوب کشور در مجلس اضافه کرد: نخست وزیر کانادا پس از ملاقات با ترامپ هدیه ای را به او داد که قاب عکس یک ساختمان آتش گرفته بود، این ساختمان فاحشه خانه ای بود که صاحب آن مادر ترامپ است.
وی افزود: هدیه این عکس به ترامپ توسط نخست وزیر کانادا این پیام را دارد که ما با حرام زاده ها طرف هستیم که طهارت و پاکی روح را به شیطان فروختند و اینها مسیحی و یهودی واقعی نیستند.
حدود دو هزار نفر کلیمی و حدود هفت هزار نفر از ارامنه کشور در استان اصفهان سکونت دارند که بیشتر آنها مقیم شهرستان اصفهان هستند.
2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.