به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی کیانی روز یکشنبه در جلسه مدیریت پسماند اردستان گفت: بر اساس اعلام مسئولان امر تولید این میزان زباله از استاندارد جهانی (300 تا 400 گرم به ازای هر نفر در روز) و میانگین کشوری (روزانه 600 تا 700 گرم) در کشور نزدیک به 2 برابر بیشتر می باشد.
وی افزود: با توجه به این شرایط اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا، جمع آوری پسماند و دفن استاندارد آن در شهرستان اردستان ضروری و برنامه هایی در این زمینه در دست اقدام است.
معاون فرماندار اردستان بیان کرد: محل و نوع دفن زباله در منطقه های شهری و روستایی به طور کامل استاندارد نیست و گاهی شاهد پراکندگی و آتش زدن این زباله ها هستیم که باعث آلودگی محیط زیست منطقه می شود.
شهردار اردستان نیز در ادامه گفت: طرح مطالعاتی و تفصیلی مدیریت پسماند با محوریت شهرداری آغاز شده، مشاور در حال فعالیت است و نزدیک به 10 ماه زمان برای آماده شدنش نیاز است.
محسن حیدری اضافه کرد: مبلغ 350 میلیون ریال اعتبار برای این امر در نظر گرفته شده که از سوی شهرداری های اردستان، زواره و مهاباد، بخشداری های مرکزی و زواره بر اساس سهمیه مشخص پرداخت می شود.
وی عنوان کرد: تلاش داریم تا با استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی نسبت به احداث کارخانه تولید کمپوست از زباله نیز اقدام شود که با راه اندازی آن تفکیک از مبدا و بازیافت زباله به صورت فراگیر عملیاتی شده و خطرهای زیست محیطی نیز از بین خواهد رفت.
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست اردستان نیز گفت: تا کنون مدیریت پسماند در این شهرستان موفق نبوده و هنوز تفکیک و دفن زباله به صورت مناسب انجام نمی شود.
محمد عباسی افزود: بحث پساب فاضلاب اردستان نیز از استاندارد لازم برخوردار نبوده و از نظر آلودگی شیمیایی و میکروبی مشکل دارد که باید اداره آب و فاضلاب اقدام های لازم در این زمینه را انجام دهد.
به گفته وی، تنها شهر اردستان نزدیک به 40 کیلومتر شبکه فاضلاب با 2 هزار و 200 مشترک دارد و هنوز از پساب آن استفاده نمی شود.
شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.