رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: مالیات بر ارزش افزوده قانون آزمایشی و پنج ساله بود که در آن عدالت به درستی اجرا نمی شد، ولی ما در حال دائمی کردن این قانون و اجرای عدالت به شکل درست در آن هستیم.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدناصر موسوی لارگانی در مراسم نکوداشت شهرداری‌‌‌‌ها که به میزبانی سازمان همیاری شهرداری‌‌ها برگزار شد، گغت: ما به دنبال افزایش سهم شهرداری‌‌‌ها و دهیاری‌‌‌‌ها هستیم، چراکه سه هزار و دویست میلیارد تومان از بودجه شهرداری‌‌‌ها کم شده و در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌‌‌ها قرار گرفته است در حالی که درآمد دولت از هدفمندی یارانه‌‌‌‌ها ۱۱۲ هزار میلیارد تومان و کم کردن سهم شهرداری‌‌‌ها ظالمانه بود.

وی به داشتن درآمد پایدار برای شهرداری‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: کسب درآمد از صدور پروانه و تراکم‌‌‌فروشی نمی‌‌‌تواند بودجه شهرداری‌‌‌‌‌‌ها را تامین کند و شرایط اقتصادی موجود سبب شده برخی از شهرداری‌‌‌‌ها دو تا هشت ماه معوقه پرداخت حقوق داشته باشند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان ادامه داد: کاهش کمک دولت به شهرداری‌‌‌‌‌ها ظلم بزرگی خواهد بود که با تغییر قانون مانع آن می‌‌‌شویم. باید بگویم که ۹۵ درصد کار در کمیسیون اقتصادی انجام شده و به زودی خبرهای خوبی می‌‌‌‌شنوید.

موسوی لارگانی با اشاره به سهم برخی از شهرها از عوارض آلودگی و مالیات بر ارزش افزوده تصریح کرد: در این قانون نیز عدالت به درستی برقرار نبود و بعضا به یک شهر عوارض آلودگی تعلق می‌‌‌‌گرفت و به شهر همجوار آن که یک کوچه یا پل هوایی با هم فاصله داشتند، هیچ عوارضی تعلق نمی‌‌‌گرفت. ما در این حوزه نیز ورود پیدا کردیم تا عدالت به درستی برقرار شود.

وی با اشاره به رتبه ۲۸ - ۲۹ اصفهان در تخصیص بودجه خاطرنشان کرد: این استان رتبه دوم کشور در پرداخت عوارض و مالیات را دارد و باید در دریافت بودجه نیز رتبه بهتری داشته باشد. ما به عنوان نمایندگان مردم درصدد رفع این مشکل هستیم، ولی متاسفانه نگاه کشور به اصفهان نگاه به عنوان استان برخوردار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.