' روح الله حکیمی فر ' عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد: هویت این شهدای تازه تفحص شده شناسایی شده و پس از 36 سال چشم انتظاری به خانواده هایشان تحویل شده است.
وی اضافه کرد: از این تعداد 9 شهید در مناطق عملیاتی رمضان و یک شهید در مناطق عملیاتی بیت المقدس تفحص و شناسایی شده اند.
عملیات رمضان از 22 تیر تا هفتم مرداد سال 1361 به عنوان نخستین عملیات نظامی پس از آزادسازی خرمشهر (سوم خرداد 1361) با فرماندهی مشترک ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه عملیاتی شلمچه و شرق بصره انجام شد.
عملیات بیت‌ المقدس نیز در محور اهواز - خرمشهر - دشت آزادگان، به فرماندهی مشترک سپاه و ارتش و با هدف آزادسازی خرمشهر از 10 اردیبهشت تا سوم خرداد 1361 و طی 4 مرحله انجام شد.
مسئول روابط عمومی سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان اضافه کرد: مراسم تشییع پیکرهای مطهر این شهدا ساعت 18 روز پنجشنبه 21 تیر در میدان امام خمینی (ره) برگزار می شود.
وی اظهار کرد: این شهدا پس از برگزاری مراسمی که به مناسبت روز حجاب و عفاف در میدان امام(ره) برگزار می شود تا چهارراه شکرشکن تشییع می شوند سپس پیکر سه تن آنها در گلستان شهدای اصفهان خاکسپاری و پیکر سایر شهدا برای خاکسپاری به زادگاهشان شهرهای نجف آباد، چادگان، درچه و مبارکه منتقل می شود.
اسامی و مشخصات شهدای شناسایی شده عبارتند از:
1- سید محمد علی مهاجری فرزند حسین متأهل و زاده کشور عراق و اهل اصفهان که در سال 1361 در عملیات رمضان به شهادت رسیده است.
2- عباس محقق طباطبایی فرزند زین‌العابدین اهل اصفهان و مجرد که در سال 1361 در عملیات رمضان به درجه رفیع شهادت نائل شده است.
3- سید رسول حسینی فرزند حسن اهل اصفهان و مجرد که در سال 1361 در عملیات رمضان به شهادت رسیده است.
4- حیدر غلامی فرزند حسین اهل نجف آباد و مجرد که پس از اعزام از طریق جهاد سازندگی در 23 تیرماه 1361 در عملیات رمضان واقع در شرق بصره به درجه رفیع شهادت نائل شده است.
5- محمدرضا میرزا امیری فرزند عباسعلی مجرد و در 31 تیرماه 1361 در عملیات رمضان به شهادت رسیده است.
6- سید منصور معین‌الدین فرزند سید مهدی ، مجرد بوده که در سال 1361 در عملیات رمضان به درجه رفیع شهادت نائل شده است.
7- فرزاد سلطانی فرزند خسرو ، مجرد بوده که در 10 اردیبهشت سال 1361 در عملیات بیت‌المقدس واقع در شهر آبادان به شهادت رسیده که دو تن از برادران او نیز به درجه رفیع شهادت نائل شده‌اند این شهید والا مقام دومین شهید خانواده سلطانی است.
8- حسین عطایی کچوئی فرزند عوضعلی متأهل و دارای سه فرزند از کارکنان بیمارستان امین اصفهان بوده که در سال 1361 به عنوان امداگر رزمی در عملیات رمضان به شهادت رسیده است.
9- سید مهدی مرتضوی فرزند سید هاشم، زاده شهر درچه و مجرد که در 24 شهریور سال 1361 در عملیات رمضان به درجه رفیع شهادت نائل شده است.
10- رمضانعلی ضیایی فرزند حسینعلی، زاده شهرستان مبارکه و مجرد که در 23 تیرماه 1361 در عملیات رمضان به شهادت رسیده است، این شهید والا مقام فرزند دومین شهید خانواده ضیائی می باشد.
نکته قابل توجه این که پنج تن از این شهدا از شهدای دانش آموز و نوجوان سنین بین 13 تا 18 سال بوده‌اند.
شهید سید رسول حسینی دانش‌ آموز سوم متوسطه، شهید محمدرضا میرزا امیری دانش‌ آموز اول راهنمایی، شهید سید منصور معین ‌الدین دانش‌ آموز مقطع متوسطه، شهید فرزاد سلطانی دانش ‌آموز مقطع متوسطه و شهید رمضانعلی ضیایی شهدای نوجوانی هستند که همگی آنها در عملیات رمضان به شهادت رسیده اند.
/7134/ 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.