به گزارش ایرنا، اصغر جهانگیری روز پنجشنبه در بازدید از کارگاه های تولیدی زندان مرکزی اصفهان افزود: رویکرد به توانمندسازی و مهارت آموزی زندانیان، علاوه بر آثار مثبت اجتماعی، به تولید صنایع دستی ارزنده و قابل صدور منجر شده است .
وی اضافه کرد: سال گذشته بیش از 130 هزار مددجو در سراسر کشور آموزش های فنی و حرفه ای را فرا گرفتند که از این تعداد یکصد هزار مددجو موفق به دریافت گواهی نامه مهارت های فنی و حرفه شدند.
رییس سازمان زندان های کشور با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام سال حمایت از کالای ایرانی گفت: افرادی که به هر نحو وارد زندان می شوند نباید وقتشان بی ثمر تلف شود، لذا سازمان زندانها علاوه بر ایجاد امنیت پایدار از طریق جداسازی مجرمان از جامعه، تلاش می کند تا زمینه استفاده از ظرفیت های این افراد را با توانمند سازی و مهارت آموزی آنها فراهم سازد.
جهانگیری افزود: این مهارت ها علاوه بر ایجاد فرصتی برای اشتغال زندانیان و کمک به معیشت خانواده های این افراد، زمینه های اشتغال بعد از طی کردن دوران محکومیت را برای آنها فراهم می سازد.
وی یادآور شد: هم اکنون بیش از 130 رشته مهارتی در زندانهای کشور به مددجویان آموزش داده می شود.
رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، همچنین در محفل قرآنی زندانیان زندان مرکزی اصفهان حاضر شد و از یک جلد قرآن خطی که توسط یکی از مددجویان زندان این شهر تهیه شده بود رونمایی کرد.
این قرآن با خط نسخ و ثلث در مدت سه سال و در 470 صفحه کتابت شده و مورد بازبینی روحانیون زندان اصفهان قرار گرفته است.
یک هزار و 200 مددجو در 14 کارگاه فنی و حرفه ای در زندان مرکزی اصفهان مشغول به کار و آموزش مهارت هستند.
ت/6994/7134 / 1339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.