' محمد علی اکبری ' روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا از شهروندان خواست با صرفه جویی در مصرف برق بویژه در زمان های اوج مصرف، از بروز خاموشی های گسترده جلوگیری کنند.
وی اوج مصرف برق را بین ساعت های 12 تا 16 هر روز اعلام کرد و افزود: چنانچه مصرف برق از تولید آن پیشی بگیرد مجبور به اعمال خاموشی هستیم.
مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان تصریح کرد: چنانچه مصرف برق بیش از حد تعیین شده افزایش یابد، برای حفظ پایدار شبکه برق کشور مجبوریم برق مناطق مختلف شهرستان اصفهان را بصورت گسترده قطع کنیم.
معاون هماهنگی توزیع توانیر نیز اعلام کرد: محدودیت های احتمالی برق برای هر منطقه، از فردا (14 تیر) به مردم اطلاع رسانی می شود.
«محمود رضا حقی فام» امروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: با توجه به شاخص هایی از جمله درجه هوا و میزان رطوبت میزان تقاضای انرژی الکتریکی هر استان و هر منطقه از روز قبل مشخص و با توجه به ظرفیت تولید، میزان محدودیت های احتمالی اعلام می شود.
وی ادامه داد: هر منطقه در صورتی که مصرف خود را به میزان «محدودیت اعلام شده» کاهش دهند، با قطعی برق مواجه نخواهند شد.
معاون هماهنگی توزیع توانیر با بیان اینکه این محدودیت های احتمالی در پایگاه های اطلاع رسانی شرکت های توزیع و همچنین رسانه ها منتشر خواهد شد، اظهار داشت: «با این اقدام، به مردم اطلاع می دهیم که میزان کمبود احتمالی ما چقدر خواهد بود و اگر مصرف خود را در این حد تقلیل دهند، بدیهی است که خاموشی نخواهند داشت».
وی با اشاره به اینکه استان خوزستان توانسته است مصرف خود را 500 مگاوات نسبت به پارسال کاهش دهد، گفت: بدیهی است برق در استان و منطقه ای قطع می شود که مصرف خود را به اندازه محدودیت ها کاهش نداده باشند.
حقی فام تصریح کرد: «محدودیت های احتمالی» به این معنی نسبت که برق آن مناطق حتما قطع خواهد شد؛ بلکه به این معنی است که در این مناطق با محدودیت مواجه هستیم؛ اگر آن مناطق مصرف خود را مدیریت کنند، محدودیت از دوش آنها برداشته خواهد شد و در غیر این صورت، به اندازه محدودیتی که شبکه برق با آن مواجه است، برق مشترکان آن منطقه قطع خواهد شد.
به گفته وی، این طرح از پنج استان اصفهان، مشهد، همدان، البرز و کرمانشاه آغاز شده و از فردا در کل کشور اجرایی خواهد شد.
به گزارش ایرنا، مصرف برق کشور دوشنبه هفته جاری (یازدهم تیرماه) رکورد زد و به رقم 56 هزار و 532 مگاوات رسید؛ این رقم در مقایسه با رکورد قبلی که پارسال با مصرف 55 هزار و 443 مگاوات به ثبت رسیده بود، افزایش یک هزار و 89 مگاواتی را نشان می دهد.
تعداد مشترکان برق در شهرستان اصفهان که بیش از 2 میلیون تَن جمعیت دارد نیز یک میلیون و 140 هزار و 699 مشترک ( با افزایش 2.6 درصدی) اعلام شده که میزان مصرف برق در این شهرستان در سال گذشته پنج میلیون و 450 هزار مگا وات ساعت (با افزایش 3.6 درصدی) بوده است.
سهم اشتراک مشترکان خانگی در شهرستان اصفهان 77 درصد، عمومی 4.6 درصد، کشاورزی یک درصد، صنعتی 0.9 درصد، تجاری 16 درصد و سایر موارد 0.4 درصد است.
سهم مشترکان خانگی شهرستان اصفهان در مصرف برق 34.8 درصد، عمومی 11.1 درصد، کشاورزی 13.3 درصد، صنعتی 26.7 درصد، تجاری 11.7 درصد و سایر موارد 2.2درصد است.
2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.