پخش مسابقات فوتبال تیم ملی ایران در منطقه گردشگری صفه حکایت از مطالبه گری مردم اصفهان برای داشتن نشاط و شادابی اجتماعی داشت که با واکنش های مختلفی روبرو بود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، در حالی مسابقات تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی 2018 در منطقه نمونه گردشگری صفه برای شهروندان اصفهانی پخش شد که دو برنامه در سطح شهر لغو و در تهران پخش بازی ایران مقابل مراکش در ورزشگاه آزادی کنسل شده بود.

استقبال از برنامه پخش زنده در محوطه باز با پرداخت تنها 5000 تومان چنان زیاد بود که شب اول این برنامه با حضور بیش از 3000 نفر از شهروندان و خانواده ها به اتمام رسید. درحالی که تنها برای 1000 نفر بلیط صادر شده بود. بازی ایران مقابل اسپانیا در فضایی بزرگ تر و با ظرفیت 3000 نفر در نظر گرفته شد که به گفته مدیرعامل شرکت توسعه سیاحتی سپاهان در این برنامه نیز بیش از 7000 نفر شرکت کردند. اتفاقی که سبب شد علی معینی برای اجرای این برنامه مورد بازخواست قرار بگیرد. هر چند بازخواست ها مانع پخش مسابقه ایران در برابر پرتغال نشد و جمعیت ۱۲۰۰۰ نفری را پای بزرگ ترین تلویزیون شهری اصفهان جگع کرد.

این برنامه واکنش امام جمعه موقت اصفهان در خطبه های نماز جمعه را در پی. البته سال های قبل برنامه های مفصل تری با حضور خانواده ها در سطح شهر برگزار می شد و کسی به آن اعتراضی نداشت.

پخش مسابقات فوتبال در فضای باز، ابتکار بی نظیری بود که سبب افزایش شور و نشاط اجتماعی شهروندان اصفهانی در بحران خشکی زاینده رود و شرایط نامساعد اقتصادی شد.  نشاطی که برای عده ای قابل هضم نبود اما استاندار به آن تاکید داشت.

انسجام مردم در سراسر کشور

استاندار اصفهان، شور و نشاط مردم در همه جای کشور را نمونه‌ای از انسجام آنها دانست و گفت: مسئولان در زمینه ایجاد نشاط اجتماعی کوتاه نیایند و برای اوقات فراغت قشر بزرگ جامعه برنامه‌ریزی کنند.  

 محسن مهرعلیزاده در آیین افتتاحیه کنگره ۶۰ در قالب برنامه های شهرداری اصفهان در هفته مبارزه با مواد مخدر، ضمن قدردانی از شهردار و شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص همکاری در برگزاری کنگره ۶۰ در اصفهان تصریح کرد: از زمان استقرار دوره پنجم شورای شهر و شهردار جدید شاهد برنامه‌های نشاط آور در سطح شهر بودهایم که امیدواریم استمرار یابد. 

توسعه نشاط اجتماعی در این دوره از مدیریت شهری

مهرعلیزاده با تاکید بر اینکه شورای اسلامی شهر اصفهان دارای بینش‌های اساسی و مهم است، ادامه داد: نشاط اجتماعی یکی از راهکارهای پیشگیری از اعتیاد است. باید فرصت خندیدن را برای مردم ایجاد کنیم و نباید این فرصت را از مردم گرفت.

وی با بیان اینکه برنامه‌هایی که برای ایجاد نشاط اجتماعی در نظر گرفته میشود باید موثر و پرمحتوا باشد، اضافه کرد: به مسئولان توصیه می‌کنم با مطالعه دقیق و با دقت، بر روی باورهای مردم سرمایه گذاری کنند.

استاندار اصفهان، شور و نشاط مردم در همه جای کشور پس از مسابقات ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را نمونه‌ای از انسجام مردم دانست و افزود: در این زمینه‌ها مسئولان کوتاه نیایند و با توجه به اوقات فراغت قشر بزرگ جامعه برنامه‌ریزی کنند.

تامین نشاط اجتماعی مردم

 نایب رئیس هیات مدیره شرکت توسعه سیاحتی سپاهان در خصوص پخش زنده مسابقات تیم ملی ایران در منطقه گردشگری صفه هم به ایلنا گفت:  به دنبال این هستیم که مردم در چارچوب مشخصی شادی و نشاط داشته باشند، به همین خاطر برنامه ریزی کردیم تا بتوانیم امکاناتی فراهم کنیم که شهروندان در اینجا حضور پیدا کرده و به صورت زنده مسابقه را ببییند.
  وحید صلواتی ادامه داد: این اولین بار بود که در شهر اصفهان با تراکم بالای جمعیت چنین برنامه ای اجرا شد و خوشبختانه مردم نیز بسیار همکاری کردند و شاهد هیچ مشکلی در حین پخش مسابقه و حتی بعد از آن نبودیم.   شهر نیازمند نشاط عمومی است
مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان نیز در گفت وگو با ایلنا اظهار داشت: مدت ها بود که فکر می کردیم که شهر نیاز به یک فضای نشاط عمومی دارد. پیش بینی هایمان درست از آب درآمده و همه مردم اعم از زن و مرد وبچه در کنارهم با آرامش مسابقات را تماشا کردند.
وی تصریح کرد: اگر استقبال مردم به این شکل باشد و از ما بخواهند، بازی های مهم و یا حتی همه بازی های جام جهانی را برای شهروندان پخش خواهیم کرد.
تصمیمی که ممکن است باز هم واکنش ها و بازخوردهای منفی فراوانی را به همراه داشته باشد.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.