به گزارش ایرنا، دکتر ' ابراهیم کوچکی ' روز پنجشنبه در مراسم افتتاح دستگاه اگزایمر لیزر بیمارستان متینی کاشان بیان کرد: این دستگاه با اعتباری حدود 20 میلیارد ریال به همت مسئولان دانشگاه و پیگیری اعضای گروه چشم پزشکی خریداری شد.
وی اصلاح تمام عیوب انکساری اعم از جراحی قرنیه و درمان پیرچشمی، دوربینی، نزدیک بینی و آستیگماتیسم را از جمله قابلیت های این دستگاه برشمرد و افزود: استفاده از لیزر « اگزایمر» موجب می شود که تمام مراحل لیزیک توسط لیزر انجام شود و در انجام عمل از هیچ نوع تیغ جراحی یا وسیله مکانیکی استفاده نشود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان از این دستگاه به عنوان یکی از جدیدترین دستگاه های لیزیک در جهان نام برد و گفت: کمترین میزان در برداشت از بافت قرنیه، قابلیت کالیبراسیون دستگاه برای هر بیمار، ایجاد اشعه در طیف ماوراء بنفش و طول موج کوتاه بدون آسیب به نسوج و سلول های اطراف و ضریب امنیت بسیار بالا با دقت بسیار آن به دلیل وجود دوربین و تکنولوژی پیشرفته در کوتاه ترین زمان از مزایای آن است.
وی بااشاره به اینکه طراحی هوشمند این دستگاه فضای ایده آل برای مانور جراح را ایجاد می کند، تصریح کرد: این دستگاه با برنامه پیشرفته قادر است افزون بر اصلاح شماره چشم، سایر اختلالاتی که در سیستم اُپتیکی چشم بیمار وجود دارند را نیز اصلاح کند و کیفیت بینایی بیمار را به خصوص در دید شب افزایش دهد.
به گفته کوچکی، این دستگاه بگونه ای طراحی شده که هم تکنسین و هم پزشک در تمام مراحل قبل و هنگام عمل می توانند کارکرد صحیح دستگاه را کنترل کنند و همچنین میزان انرژی و هموژنیته اشعه لیزر برای هر عمل قابل بررسی و اندازه گیری است.
بیمارستان متینی کاشان دارای دو بخش چشم و گوش، حلق و بینی و با امکانات آزمایشگاه، داروخانه، شنوایی سنجی، گفتار درمانی، لیزیک، اورژانس و درمانگاه های چشم و گوش است.
جمعیت افزون بر 465 هزار نفری شهرستان های آران و بیدگل و کاشان تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارند.
6136 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.