به گزارش ایرنا، ' ناصر اکبری ' روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: اکنون 28 حلقه چاه در مدار تولید آب شرب اصفهان فعال است و این میزان حدود 756 لیتر بر ثانیه آب به چرخه آب شرب مردم اضافه می‌ کند.
وی خاطرنشان کرد: اکنون 400 حلقه در استان اصفهان شناسایی شده است که 100 حلقه آنها از وضعیت کیفی برخوردارند و به مرور زمان و بنا به نیاز وارد چرخه تولید آب شرب این استان می شوند.
وی ادامه داد: طی سال های قبل چاه های فلمن در مدار تولید آب شرب اصفهان قرار داشت اما به دلیل افت شدید منابع آبی، امسال هیچ یک از آنها در مدار تولید قرار ندارند.
اکبری اضافه کرد: توزیع آب در استان اصفهان با بهره گیری از سامانه تله متری و فشارسنجی بگونه ای است که تمامی شهرها چه در غرب و چه در شرق با یک فشار ثابت از آب لوله کشی استفاده می کنند.
معاون حفاظت و بهره برداری آبفا اصفهان تاکید کرد: البته افت فشار در برخی از مناطق اصفهان به دلیل کاهش منابع آبی امری طبیعی است و اینکه مناطق غربی نسبت به مناطق شرقی اصفهان از آب پرفشارتری برخوردارند، صحت ندارد.
معاون کنترل کیفی شرکت آب و فاضلاب اصفهان نیز در این نشست خبری با تاکید بر اینکه آب آشامیدنی در این استان عاری از هرگونه آلودگی و کاملا بهداشتی و سالم است، گفت: میزان حجم املاح آب شرب این خطه نیز کاملاً استاندارد و همه این املاح و مواد معدنی برای سلامت بدن ضروری و مفید است.
' محمدحسن ربیعی راد ' ادامه داد: کلسیم، مس، روی و فلوراید موجود در آب تصفیه شده اصفهان تا حد زیادی سلامت بدن را تضمین می کند و حتی طرح افزودن فلوراید به آب تصفیه شده اصفهان نیز در دست بررسی است.
وی همچنین تصریح کرد: استفاده از دستگاههای تصفیه آب خانگی هیچگونه ضرورتی ندارد زیرا کیفیت آب اصفهان چندین مرحله و با نظارت مرکز بهداشت اصفهان مورد ارزیابی قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا، خشکسالی امسال کشورمان در 70 سال اخیر بی سابقه بوده است به همین دلیل مدیریت مصرف آب باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.
اکنون زاینده رود از نظر میزان بارش در بین بدترین حوضه های آبریز کشور قرار دارد.
زاینده‌ رود بزرگترین رودخانه منطقه مرکزی ایران به طول 350 کیلومتر است که از کوه های زاگرس مرکزی سرچشمه می گیرد و در کویر مرکزی ایران به سمت شرق حدود 200 کیلومتر پیش می‌ رود و در نهایت به تالاب گاوخونی در شرق اصفهان می ‌ریزد.
این رودخانه در دهه های اخیر بدلیل خشکسالی های متوالی، کمبود بارش، تراکم جمعیت و افزایش برداشت، به یک رودخانه فصلی تبدیل شده است و در پایین دست و فصول گرم سال با خشکی مواجه می شود.
بحران کم آبی و کاهش بارش ها بویژه در فلات مرکزی ایران و سرچشمه های زاینده رود در 50 سال اخیر بی سابقه بوده است.
کاهش بارش در سال زراعی جاری در حوضه آبریز فلات مرکزی ایران که زاینده رود بزرگترین رودخانه آن به شمار می رود، باعث شده است تا میزان آب ورودی به سد زاینده رود نیز به حداقل خود برسد.
نشست خبری مدیرعامل آب و فاضلاب استان اصفهان ( آبفا اصفهان ) و معاونان او به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب برگزار شد.
یکم تا هفتم تیر به عنوان هفته صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری شده است.
ت/6020/ 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.