به گزارش ایرنا، محمدرضا اسدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: میزان اعتبار این طرح در منطقه شمال غرب کاشان 520را میلیارد ریال برآورد کرد و گفت : این طرح 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی افزود: تاکنون 120 میلیارد ریال برای حفر 6 حلقه چاه و خط انتقال آن که پایان یافته هزینه شده و حفاری بقیه چاه ها نیز در دستور کار قرار دارد.
وی تصریح کرد: امید می رود این طرح مرداد پایان برسد تا اگر مشکلی جدی در انتقال آب زاینده رود رخ داد، بتوان بخشی از مشکلات کم آبی در منطقه را برطرف کرد.
رئیس هیات مدیره شرکت آب و فاضلاب کاشان سهم مصرف آب شرب نسبت به دیگر مصرفها را خیلی پائین دانست و گفت: این رقم کمتر از 7 درصد اما آب آن گران تر از آب بخشهای صنعت و کشاورزی است و اگر مشکلی در تامین آن بوجود آید، تنشهای زیادی در بخشهای اقتصادی و به ویژه اجتماعی ایجاد خواهد کرد.
به گفته وی منطقه کاشان بیش از 10 سال دچار کمبود و بحران آب شده است و اگر امروز حدود 300 دشت در کشور به عنوان دشت ممنوعه اعلام شده، دشت کاشان به علت کم آبی و خشکسالی در سال 58 به عنوان نخستین دشت بحرانی ممنوعه در کشور اعلام شد.
اسدی یادآوری کرد : از حدود 40 سال قبل تاکنون به علت برداشت بی رویه سفره های آب زیرزمینی برای مصرف کشاورزی، صنعتی و شرب، عملکرد آب منطقه کاشان با منفی 40 میلیون مترمکعب آب در سال مواجه شده است.
وی میزان مصرف آب هر شهروند کاشانی را 220 لیتر در روز بیان کرد و گفت: میانگین کشوری این رقم 250 لیتر و این مقدار در کشورهایی که از منابع آبی خیلی خوبی برخوردارند، حدود50 درصد این رقم است .
وی اضافه کرد: آمارها بیانگر آن است که با افزایش دما، مصرف آب کولرهای آبی 45 درصد افزایش می یابد و در واقع یک دستگاه کولر بیش از یک نفرآب مصرف می کند.
اسدی با بیان اینکه هر کولر روزانه 250 لیتر آب مصرف می کند که بخش زیادی از آن تبخیر می شود، تصریح کرد: با نصب یک سایبان ساده روی هر دستگاه کولر، می توان 20 تا 30 درصد مصرف آب را کاهش داد.
وی همچنین از افزایش قیمت آب از 13 خرداد امسال خبر داد و گفت: یکی از مقوله هایی که می تواند مصرف آب را کاهش دهد، قیمت واقعی آب است که هنوز وجود ندارد.
اهالی 12 شهر در شهرستان های آران و بیدگل و کاشان از خدمات شرکت آب و فاضلاب کاشان بهره مند هستند.
در این شهرها در مجموع بیش از 120 هزار مشترک آب وجود دارد.
6136
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.