به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی اژه ای روز دوشنبه در نشست رسانه ای در اصفهان تحت عنوان برنامه های 'هفته قوه قضائیه' و هفته 'افشای حقوق بشر آمریکایی' گفت: شهید بهشتی از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بدنبال کادر سازی برای انقلاب و اسلام بود.
وی راه اندازی حزب جمهوری اسلامی را از اقدامات شهید بهشتی در سال های ابتدایی انقلاب برشمرد و افزود: شهید بهشتی هدف از حزب را دوری از روحیه فردگرایی، انجام کار گروهی و تشکیلاتی و کادرسازی برای ادامه مسیر انقلاب می دانست نه حزب بازی به معنای باندگرایی.
این پیشکسوت انقلاب به نقش شهید بهشتی در تدوین قانون اساسی نیز اشاره کرد و گفت: ایشان برای استقلال قوای سه گانه، قانونی شدن جایگاه ولایت فقیه، رسمی شدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قانون اساسی و استقلال صدا و سیما به عنوان زبان گویای مردم و نظام در تدوین قانون اساسی تلاش ویژه ای داشتند.
حجت الاسلام مهدی اژه ای برادر شهید علی اکبر اژه ای از شهدای هفتم تیر است.
خواهر شهید بهشتی نیز در این نشست تاکید کرد: شهید بهشتی معتقد بود انسان با عمل صالح ساخته می شود.
زینت السادات بهشتی افزود: جایگاه شهید بهشتی ریشه در تربیت خانوادگی ایشان داشت و منطبق با این تربیت دریافته بود که برای رسیدن به اهداف مقدس نباید از سرزنش ها و اهانت ها هراس داشت.
همچنین مسوول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان نیز در این نشست با اشاره به برخی از جنایات استکبار جهانی در باره ایران گفت: تاثیرگذاری در کودتای 28مرداد، تاراج ثروت ملی ایران، حمایت از استبداد پهلوی، تاسیس ساواک، کشتار 15 خرداد و تحمیل قانون کاپیتولاسیون از جمله جنایات آمریکا در سال های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بود.
جعفر عسکری اضافه کرد: استکبار جهانی در سال های پس از انقلاب نیز جنایات بسیاری را در کارنامه سیاه خود به ثبت رسانده که از جمله آنها حمایت از رژیم بعثی در حمله به ایران، حمله نظامی طبس، حمایت از کودتای نوژه، تامین سلاح های شیمیایی رژیم بعثی، حمله به سکوهای نفتی و کشتی های ایرانی، ساقط کردن هواپیمای مسافربری، تحریم های اقتصادی و حمایت از گروه های تروریستی از جمله آنهاست.
وی خاطرنشان کرد: امروز آمریکا و همپیمانان او، منافقینی را که ترور بیش از 17 هزار نفر از جمله شهدای هفتم تیر را در کارنامه سیاه خود دارند، از لیست تروریست ها حذف می کنند.
وی از برگزاری 38 عنوان برنامه در شهرستان های استان و 20 عنوان برنامه در سطح شهر اصفهان اجرا می شود.
عسکری خاطرنشان کرد: صبح و عصر روز هفتم تیر در گلستان شهدای اصفهان مراسم ویژه گرامیداشت هفته قوه قضائیه، سالروز ترور شهید بهشتی و هفته حقوق بشر آمریکایی برگزار می شود.
وی اضافه کرد: همچنین مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در این روز در حسینیه انصار الحسین(ع) خیابان آیت الله کاشانی و مراسم دیگری در روز پنج تیر در حسینیه بنی فاطمه (س) اصفهان برگزار خواهد شد.
زهرا عراقی زاده مدیر خانه فرهنگ شهید بهشتی نیز در این نشست گفت: پاتوق های فرهنگی ویژه جوانان و دانشجویان، نشست های آموزش مهارتی خانواده با محوریت سیره شهید بهشتی، برگزاری نمایشگاه عکس های شهید بهشتی در هامبورگ، اکران فیلم مستند ترور سرچشمه در روزهای پنجم، ششم و هشتم تیر، دعای ندبه در روز هشتم تیر و سخنرانی دکتر اکرمی اولین وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران و از همرزمان شهید بهشتی در روز هفتم تیر از جمله برنامه های این خانه فرهنگ به مناسب سالروز شهادت دکتر بهشتی است.
از یکم تا هفتم تیر بمناسبت سالروز شهادت آیت الله دکتر شهید بهشتی و جمعی از یاران انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) به عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.
همچنین 6تا 12 تیر بدلیل وقوع وقایعی مانند ترور نافرجام رئیس وقت جمهوری اسلامی ایران(مقام معظم رهبری) در ششم تیر سال 1360، کودتای نافرجام نوژه، انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر سال 1360، ترور شهید صدوقی در 11 تیر سال 1360، بمباران شیمیایی سردشت در هفتم تیر سال 1366 و ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران در 12 تیر سال 1367 توسط ناو 'وینسنس' آمریکا، بعنوان هفته افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است.
آیت الله سیدمحمد حسینی بهشتی مشهور به شهید بهشتی، سیاستمدار و فقیه ایرانی و دومین رئیس دیوان عالی کشور پس از انقلاب، نخستین دبیرکل حزب جمهوری اسلامی و نایب رئیس مجلس خبرگان قانون اساسی در هفتم تیر سال 60 در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی به دست منافقین کوردل به شهادت رسید.
/7134/6027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.