به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالنبی نمازی روز یکشنبه در دیدار رئیس و کارکنان اداره تبلیغات اسلامی کاشان با وی، تبلیغ را مهمترین رکن در ساختار نظام توحیدی بیان کرد و افزود: بازنگری و ساماندهی نهادهای تبلیغاتی، تهدیدها، آسیب ها، آفت های تبلیغات را شناسایی و موانع آن را برطرف می شود.
وی نبود تعریف جامع و کامل برای تبلیغ را از جمله آسیب ها و آفت های راه تبلیغ بیان کرد و گفت: تبلیغ باید منطبق بر نیازهای فرهنگی هر منطقه و شهر، ساماندهی شود تا تاثیرگذار باشد.
عضو مجلس خبرگان رهبری بر لزوم توجه به اولویت ها در حوزه تبلیغ تاکید کرد و گفت: اعزام مبلغان و روحانیان نیز به شهرها و مناطق مختلف کشور نیز باید ساماندهی شود و آنها با پرهیز از بحث های تکراری به معرفت شناسی خدا، نبوت و امامت برای مردم به ویژه جوانان و نوجوانان بپردازند.
امام جمعه کاشان بر بهره گیری افراد مجرب، کارآزموده برای تبلیغات تاکید کرد و یادآور شد: برگزاری دوره های آموزشی برای مبلغان ضروری و بسیار حائز اهمیت است.
وی سازمان تبلیغات اسلامی را از جمله نهادهای مظلوم در نظام جمهوری اسلامی ایران برشمرد و تصریح کرد: در سال های آغازین انتخاب رهبر معظم انقلاب از سوی نمایندگان مجلس خبرگان، معظم له عنایت زیادی به سازمان تبلیغات اسلامی داشتند و تاکید فرمودند تا در قید حیات هستم، بکوشید تا این سازمان مظلوم، ساماندهی شود.
آیت الله نمازی فعالیت های انجام شده از سوی سازمان تبلیغات اسلامی در اعزام مبلغ به مناطق مختلف کشور را بسیار مهم دانست اما درعین حال تصریح کرد: نیازهای مردم بیش از اقدام های انجام شده است و همه دستگاه ها و نهادهای تبلیغی باید هماهنگ و با مدیریت واحد و جامع بر اساس نیاز اولویت ها، فعالیت تبلیغی انجام دهند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان نیز در این نشست از اعزام 400 روحانی به روستاهای کاشان و سایر مناطق کشور در ماه مبارک رمضان امسال خبر داد و گفت: 16 روحانی مستقر نیز در روستاهای کاشان در امور تبلیغات دین فعالیت می کنند.
حجت الاسلام ' سید عبدالصاحب حسینی ' با تشریح فعالیت های اداره تبلیغات اسلامی کاشان در یکسال گذشته، افزود: برگزاری گفتمان های دینی در مدارس و دانشگاه ها، اجرای 50 محفل قرآنی با همکاری موسسات قرآنی، برگزاری پنج دوره آموزشی برای هیئت های مذهبی، مداحان و معلمان در زمینه فرقه های نوظهور و توزیع سه هزار جلد قرآن کریم بین قشرهای مختلف مردم از جمله فعالیت های این اداره است.
وی اعتبارات مالی امسال اداره تبلیغات اسلامی کاشان را 400 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: باتوجه به اعتبارهای سال گذشته، 130 میلیون ریال این رقم محقق خواهد شد در حالیکه برای تکمیل خانه های عالم در روستاهای این شهرستان به 2میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
شهرستان کاشان در 190 کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد.
6136 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.