چندی پیش فردی ناشناس دختر بچه پنج ساله ای از مهاجرین کشور افغانستان را در شهرستان خمینی شهر ربود و به وی آزار رساند.
کودک آزاری یاد شده بازتاب گسترده ای در رسانه ها یافت و تلاش های ماموران انتظامی برای یافتن عامل این جنایت ادامه دارد.
در همین ارتباط احمد خسروی وفا رئیس کل دادگستری استان اصفهان به مناسبت هفته قوه قضاییه در جمع خبرنگاران گفت که از زمان وقوع جرم تاکنون تعداد زیادی مظنون احضار شدند و چون کودک آزار دیده قادر به تشریح چهره فرد کودک آزار نیست ، روند رسیدگی قدری کند شده است.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان افزود: از سوی دستگاه قضایی استان نیز یک نفر مسئولیت پیگیری ویژه این پرونده در خمینی شهر را عهده دار شده است.
وی در ارتباط با ادعای مادر کودک آزار دیده مبنی بر ایرانی بودن کودک آزار گفت: ایرانی و یا افغان بودن مجرم اثبات نشده است چون در صورت صحت این ادعا باید مجرم معرفی شود.
خسروی وفا یادآوری کرد: دستگاه قضایی هم به لحاظ وظیفه و هم از نطر اخلاقی پیگیری و رسیدگی به تمام پرونده های قضایی را تا زمان دستگیری فرد مجرم در دستور کار خود دارد.

**۱۰ اتهام اول استان از توهین به اشخاص تا تحصیل مال نامشروع
رئیس کل دادگستری استان اصفهان، 10 اتهام اول استان براساس آخرین وضعیت پرونده های قضایی در سال گذشته را شامل توهین به اشخاص، سرقت ، ایراد صدمه بدنی ، ضرب و جرح ، تهدید ، تخریب ، کلاهبرداری ، خیانت در امانت ، افترا و تحصیل مال نامشروع عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: در این رابطه در سال گذشته ۴۰ هزار و 175 پرونده در ارتباط با توهین به اشخاص، 39 هزار و 693 پرونده با موضوع سرقت، 37 هزار و 510 پرونده بدلیل ایراد صدمه بدنی بر اثر تصادف، 36 هزار و 953 پرونده با موضوع ضرب و جرح و 28 هزار و 127 پرونده بدلیل تهدید در محاکم قضایی استان تشکیل شده است.
خسروی وفا همچنین به تشکیل 15 هزار و 531 پرونده با موضوع تخریب، 14 هزار و 451 پرونده بدلیل کلاهبرداری، 14 هزار و 370 پرونده با موضوع خیانت در امانت، 12 هزار و 804 پرونده بدلیل افترا و 9 هزار و 495 پرونده با موضوع تحصیل نامشروع در سال گذشته اشاره کرد.
وی گفت: ۱۴ هزار و ۴۵۱ پرونده به دلیل کلاهبرداری ، ۱۴ هزار و ۳۰۷ پرونده به علت خیانت در امانت و ۱۲ هزار و ۸۰۴ پرونده با موضوع افترا و ۹۴۹۵ پرونده با موضوع تحصیل مال ازطریق نامشروع در محاکم قضایی استان تشکیل شده است.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان افزود: روند اتهامات اول استان در سال های گذشته متغیر بوده به طوری که در سال 94، جرم خشونت که ضرب و جرح عمدی است در رتبه دوم و جرم سرقت در رتبه رتبه اول قرار داشته است.

**بالغ بر یک میلیون و 171 هزار پرونده به محاکم قضایی استان وارد شد
رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: یک میلیون و 171 هزار و 612 پرونده سال گذشته وارد محاکم قضایی استان شد که از این تعداد یک میلیون و 153 هزار و 678 پرونده به صدور رای منتهی شد.
6994 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.