به گزارش ایرنا، ' محمود مسلم زاده ' روز پنجشنبه در همایش کشاورزان خمینی شهر که با حضور استاندار اصفهان برگزار شد ، افزود: روزانه یک هزار و 200 کامیون از جاده های این شهرستان تردد می کنند که برای ساماندهی و تعیین توقفگاه و ارائه خدمات به رانندگان این وسایل نقلیه سنگین، احداث شهرک حمل و نقل در خمینی شهر مورد نیاز است.
فرماندار خمینی شهر همچنین با اشاره به تردد زیاد وسایل نقلیه و آمار زیاد تصادفات در این شهرستان، ایجاد پایگاه امداد و نجات در سه راهی درچه را ضروری دانست و گفت: ایجاد این پایگاه امداد و نجات نیز همکاری اداره کل راه و شهرسازی برای در اختیار دادن زمین مورد نیاز را می طلبد.
وی با اشاره به اهمیت حفظ و تامین امنیت جامعه بویژه در محله های حاشیه نشین گفت: ساخت پاسگاه در محله جوی آباد خمینی شهر در دستور کار فرمانداری این شهرستان قرار دارد.
مسلم زاده، انتقال مرکز خرید و فروش دام زنده خمینی شهر به محلی مناسب را یکی دیگر از برنامه های فرمانداری این شهرستان اعلام کرد و افزود: بزرگترین مرکز عرضه دام و کشتارگاه استان اصفهان در این شهرستان قرار دارد که باید برای ساماندهی این مرکز، برنامه ریزی مناسبی انجام شود.
وی به دلیل وجود باغ های فراوان و درختان زیاد در خمینی شهر از این شهرستان به عنوان ریه های تنفسی اصفهان نام برد و گفت: باغ ها و فضای سبز این شهرستان به دلیل خشکسالی های اخیر و کمبود آب رو به نابودی است که باید برای حفظ آنها برنامه ریزی کرد.
امام جمعه خمینی شهر نیز گفت: کشاورزان این شهرستان گرفتار خشکسالی شده اند و همه باید تلاش کنیم تا با اتخاذ تدابیر لازم مشکلات این قشر کاهش یابد.
حجت الاسلام و المسلمین ' عباس رحیمی ' تکمیل مصلای این شهر و سایر پروژه های در دست اجرا همچنین توسعه امکانات فرهنگی و انتظامی را از مطالبات مردم این شهرستان بیان کرد و از استاندار اصفهان درخواست کرد تا نماینده ای را به منظور بررسی و حل مشکلات به این شهرستان مامور کند.
همچنین نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی حل مشکل آب کشاورزی این شهرستان را خواستار شد و گفت: با جلوگیری از برداشت های غیرمجاز آب در بالادست زاینده رود می توان آب مورد نیاز کشاورزی این شهرستان را تامین کرد.
سید جواد ابطحی با اشاره به اینکه اعتبارات تملک دارایی این شهرستان 60 درصد کم شده است، توجه بیشتر مسئولان استان برای تخصیص اعتبارات بیشتر به شهرستان خمینی شهر را خواستار شد.
وی همچنین خواستار پرداخت عوارض آلاینده پایشگاه اصفهان به شهرستان خمینی شهر و تهیه امکانات و تجهیزات بیمارستانی مورد نیاز این شهرستان شد.
شهرستان خمینی شهر با بیش از 350 هزار نفر جمعیت در 16 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.