به گزارش ایرنا، در یک ماه اخیر با توجه به گرم شدن هوا و روشن شدن کولرهای آبی و از طرفی با توجه به کمبود منابع آبی در شهرهای بزرگی از جمله اصفهان، بسیاری از مردم به خریدن پمپ و تانکر برای ذخیره سازی آب روی آورده اند.
خرید و فروش این تجهیزات در چند هفته اخیر بویژه در کلانشهر اصفهان با توجه به قطع یا کم شدن فشار آب، رونق زیادی گرفته است.
غلامحسین شفیعی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: برای تعریف استاندارد پمپ و مخزن ذخیره آب لازم است که اداره های مرتبط با آن از جمله شرکت آب و فاضلاب اقدام کنند تا بتوان پیش نویسی جهت استانداردسازی آن تهیه کرد.
وی افزود: تعریف استاندارد برای هر وسیله مصرفی می تواند به ارتقای کیفیت و بهره وری آن و رضایت بیشتر مشتری منجر شود.
وی همچنین درباره رسیدگی به موضوع آسانسورهای غیر استاندارد در اماکن عمومی و دولتی گفت: اداره کل استاندارد اصفهان در رایزنی با ستاد مدیریت بحران استان خواسته است که نسبت به استانداردسازی همه آسانسورهای موجود در اماکن عمومی و دولتی اقدام شود.
شفیعی گفت: براین اساس ازهمه دستگاه های اجرایی استان اصفهان خواسته شده است تا نسبت به استانداردسازی آسانسورهای خود اقدام کنند.
وی با بیان اینکه این کار نیاز به استاندارد کردن برخی قطعات دارد، افزود: این کار ممکن است کمی هزینه بر باشد اما در ازای آن ایمنی کامل در استفاده از این دستگاه، حفظ می شود.
وی خاطرنشان کرد: حدود 70 درصد از آسانسورهای اماکن دولتی و عمومی در استان اصفهان غیراستاندارد هستند که بیشتر آنها قبل از سال 85 نصب شده اند یا حتی فاقد مجوز پایان کار هستند.
وی با بیان اینکه در زمان حاضر در بیشتر مراکز دولتی و خصوصی از آسانسور استفاده می شود، افزود: از سال85، آسانسور مشمول قوانین و مقررات استاندارد اجباری شده است.
وی از مالکان ساختمان های جدید خواست تا برای خرید و نصب آسانسور به شرکت های دارای گواهینامه معتبر مراجعه کنند تا با مشکل های فنی مواجه نشوند.
مدیر کل استاندارد استان اصفهان گفت: این اداره کل برای تسریع در استاندارد سازی آسانسور اقدام به برگزاری دوره آموزشی ویژه بازرسان جدید شرکت های تائید صلاحیت شده کرده است.
استاندارد اجباری، استانداردی است که اجرای تمام یا بخشی از آن در کشور به نحوی که در قانون و مقررات سازمان استاندارد مقرر شده، جهت تولید برای مصرف داخلی، صادرات یا واردات اجباری است.
ت/3011/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.