به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان روز دوشنبه به نقل از فریدون الهیاری افزود: با توجه به تخصیص بودجه مرمتی و نزدیک شدن به پایان سال مالی، پروژه های مرمتی در سال 97 با سرعت عمل و دقت بیشتری انجام می شود.
وی که در جلسه هماهنگی ناظرین پروژه های عمرانی و مرمتی 24 شهرستان استان اصفهان سخن می گفت، با اشاره به اینکه سال گذشته در مجموع بیش از 600 طرح مرمتی در استان انجام شد، اضافه کرد: بهبود کیفیت عملیات مرمتی بیش از 500 پروژه تاریخی استان در سالجاری، با توجه به اهمیت آن در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.
وی با اشاره به اهمیت توجه به کمیت و کیفیت اجرای طرح های مرمت آثار تاریخی گفت: نظارت باید حرفه ای تر از گذشته صورت بگیرد و آموزش ناظران و پیمانکاران به روز باشد و انتخاب پیمانکاران کیفی نیز بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
بیش از 600 طرح مرمت آثار تاریخی در سال گذشته توسط اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان اجرا و از ابتدای امسال نیز 380 طرح جدید مرمتی در استان آغاز شد.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات 'وزوان'،'مزدآباد' و 'مون' به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
در این استان بیش از 600 خانه تاریخی نیز وجود دارد که بیش از نیمی از آنها در شهر اصفهان است.
7150 ت /6027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.