به گزارش ایرنا، 'کوروش محمدی' روز یکشنبه در سی و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، تصریح کرد: تا این لحظه از پیشرفت طرح پیاده راه کردن چهارباغ عباسی اصفهان هیچگونه مناسب سازی برای معلولان و نابینایان انجام نشده است و باید به این مهم توجه شود.
وی افزود: در جلسات علنی گذشته شورای اسلامی شهر اصفهان نیز این موضوع را متذکر شده ام اما در این خصوص هنوز اقدامی انجام نشده است.
طرح پیاده رو شدن خیابان چهارباغ عباسی اصفهان اواخر دهه 70 مطرح و پس از تایید یونسکو برای اجرا به استانداری اصفهان ارسال شد.
این طرح شهریور ماه سال 95 با هدف کاهش میزان تردد خودرو در این خیابان و کاهش آلودگی هوا در کلانشهر اصفهان در شورای ترافیک استان تصویب شد.
چهارباغ یکی از خیابان های تاریخی و اصلیِ اصفهان است که به دو بخشِ چهارباغِ بالا و چهارباغِ عباسی تقسیم می شود.
چهارباغ عباسی بین دروازه دولت و سی و سه پل قرار دارد.
دو قسمت چهارباغ عباسی و چهارباغ بالا در عصر شاه عباس یکم طراحی و اجرا شد و تاریخ تقریبی ساخت آن به سال هزار هجری قمری(1591 میلادی) بازمی گردد.
چهارباغِ پایین(چهارراه تختی تا دروازه دولت)در دوره پهلوی اول و با همان طرح به چهارباغ دوره صفوی افزوده شد.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود نیز خواستار پرداخت حقوق معوقه کارمندان شهرداری شد و گفت: پس از تکرار این مهم در جلسات گذشته، حقوق بهمن و اسفند سال گذشته کارکنان پرداخت شده اما از ابتدای سال تاکنون پرداخت نشده است.
محمدی افزود: در شرایط اقتصادی فعلی جامعه، اگر حقوق کارکنان نیز پرداخت نشود معیشت خانوارها به خطر می افتد.
عضو دیگر شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه گفت: برخی پیمانکاران شهرداری بیش از سه سال است که طلب خود را از این نهاد دریافت نکرده اند.
'پور محمد شریعتی نیا' افزود: این افراد بی شک در معیشت خود با مشکل مواجه می شوند و لازم است که شهرداری اصفهان برای پرداخت معوقات این افراد اقدام کند.
ت/ 7153 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.