به گزارش ایرنا، ' عباسعلی اخوان فاضل ' روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: 32 تیم حاضر در جام جهانی از جمله حریفان تیم ایران در مرحله گروهی شامل مراکش، اسپانیا و پرتغال با قدرت کافی و انگیزه زیاد پای به این رقابت ها گذاشته اند و بی شک نمی توان انتظار غیر عقلانی و احساساتی از تیم ملی ایران داشت.
وی با بیان اینکه پیروزی بر حریفان در مرحله گروهی جام جهانی بسیار سخت است در عین حال گفت: نباید نا امیدانه بازی کرد اما چنانچه بخواهیم به اصطلاح با اعداد ارقام و با استدلال بحث و گفتگو کنیم می دانیم که کشورهای دیگر صدها سال از ما جلوتر هستند و همین امر در فوتبال نیز شرایط مشابهی دارد.
این پیشکسوت فوتبال ادامه داد: ' کارلوس کی ‌روش ' سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در حدود هفت سال فعالیت در ایران توانست فوتبال ما را تا حد زیادی متحول کند و در زمان فعالیت او تاکنون فوتبال ایران به سطح بالاتری دست پیدا کرده و فوتبال جامعه پسند و قابل تحلیلی را از تیم ملی شاهد هستیم.
اخوان یادآورشد: تیم ملی کشورمان در خط دفاعی از تاکیک مشخص استفاده می‌کند و بازیکنان نحوه دفاع خطی و نفر به نفر را به خوبی می دانند.
وی جذب لژیونرها را مفید و موثر دانست و خاطرنشان کرد: اثرگذاری بازیکنانی نظیر علیرضا جهانخش و سردار آزمون در تیم ملی به خوبی قابل مشاهده است و این بازیکنان، تیم را در تراز بالاتری قرار داده اند.
به گفته اخوان، تیم ملی فوتبال کشورمان در حال حاضر، آبرومندانه و با کیفیت بازی می کند اما تا حصول نتایج بهتر نظیر صعود به مراحل بعدی جام جهانی راه درازی در پیش دارد.
این پیشکسوت فوتبال در بخش دیگری از صحبت های خود به وضعیت پیشکسوتان فوتبال اشاره کرد و افزود: توجه نکردن به پیشکسوتان و با تجربه های رشته های مختلف از جمله فوتبال باعث می‌شود که دانسته ها و اخلاق، رنگ خود را در ورزش و فوتبال از دست بدهد و پیشرفتی که مد نظر همگان است به خوبی حاصل نشود.
این پشسکوت فوتبال بیان بیان کرد: موضوع پیشکسوت و پیشکسوتان در فوتبال نیازمند یک بازتعریف و تعریف جایگاهی مشخص است تا از طریق آن بتوان بهترین راهکارها را برای استفاده از تجربیات پیشکسوتان اتخاذ کرد.
وی با اشاره به معضلات فوتبال در کشور و اصفهان تصریح کرد: وضعیت فوتبال در کشور ما بگونه ای است که افرادی سعی می‌ کنند با سوار شدن بر جریان آن و یا وصل شدن به این جریان ها خود را بالا کشیده و زمینه ای رسیدن به پست های مدیریتی بالا را ایجاد کنند.
اخوان اضافه کرد: کشورهای دیگر از منابع و امکانات خوب برخوردارند و بهره گیری از این منابع و امکانات نیز باعث شده بتوانند به سطح بسیار بالایی دست یابند.
وی اضافه کرد: فوتبال در جوامع معاصر تنها یک رشته ورزشی نیست بلکه ابعاد مختلف فرهنگی سیاسی اجتماعی اقتصادی را در بر می‌گیرد البته نسل جدید فوتبال به فوتبال بیشتر نگاه اقتصادی دارد.
اخوان ادامه داد: ایجاد فرصت های برابر در حوزه مدیریت فوتبال طی سال‌ های اخیر مغفول مانده است و بیشتر مدیران پیش از آنکه برنامه محور و آینده نگر باشد، مدیریت هزینه هستند و برای حفظ صندلی و پست خود تلاش می کنند.
به گفته او نبود بانک اطلاعاتی از ورزشکاران و پیشکسوتان باعث می‌ شود تا ورزشکار جوان نتواند از تجربیات دیگران به خوبی استفاده کنند و حتی بسیاری از قدیمی های ورزش را نشناسد، ولی این موضوع در کشورهای پیشرفته اینگونه نیست و ارتباط مستمری بین جوانان و با تجربه ها وجود دارد و همین باعث شده که پیشرفت ورزش در این کشورها بهتر و سریعتر انجام گیرد.
به گفته اخوان،حضور روانشناس و جامعه شناس در کنار تیم‌های فوتبال باعث می شود ورزشکار از جوانی تا زمان پیشکسوتی مورد سنجش رفتار و اخلاق قرار گیرد و بهترین راهکار های روانشناختی و جامعه شناختی در اختیار او قرار گیرد و بتواند نقش بهتری ایفا کند.
وی اظهارکرد: سواد مدیریتی از جمله شاخص های مهم در علم ورزش به شمار می رود و تنها سبقه یک فرد در ورزش، ویژگی مثبتی برای مدیریت ورزشی وی محسوب نمی شود.
وی تاکید کرد: استفاده از همه ظرفیت های فوتبال استان اصفهان و بهره گیری از توانمندی های اهالی فوتبال به ویژه پیشکسوتان راهکاری مناسب برای پیشرفت در فوتبال این خطه است.
ت /6020 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.