معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت: اصفهان با اینکه دارای منابع زیاد و گسترده ای است ولی نرخ بیکاری در این استان بالاتر از میانگین کشوری است و در توزیع کمی و کیفی اعتبار دچار مشکل است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، دکتر محمد علی شجاعی در کارگروه اشتغال استان اظهار داشت: صرف پرداخت اعتبارات، اشتغال ایجاد نخواهد کرد و لازم است چگونگی ایجاد اشتغال با میزان اعتبار موجود مورد بررسی قرار گیرد.

وی با تاکید بر لزوم بومی سازی الگوهایی که در مرکز برای شهرستانها ارائه می شود، گفت: اصفهان با اینکه دارای منابع زیاد و گسترده ای است ولی نرخ بیکاری در این استان بالاتر از میانگین کشوری است و در توزیع کمی و کیفی اعتبار دچار مشکل است.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری ، بانک های عامل را موظف کرد تا در فرصت مقرر، طرح های موجود در بانک ها را تعیین تکلیف کنند و در بحث تعیین اولویت های استان، در سمت و سوی اهداف مدیریت استان عمل کنند.

وی از مدیران عامل بانک‌ها خواست کارشناسی را جهت رفع مشکلات احتمالی در خصوص طرح های اشتغال زا معرفی کنند.

 شجاعی تاکید کرد: در بین چهار بانک عامل، باید تقسیم کار صورت بگیرد و مشخص باشد که هر کدام از این بانک‌ها ، طرح های مربوط به حوزه تخصصی خودشان را پوشش دهند.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری ، دستگاه های اجرایی از جمله جهاد کشاورزی، صنایع و میراث فرهنگی را موظف نمود تا طرح های موجود در سیستم را در فرصتی که به آنها داده شده، تعیین تکلیف کنند.

شجاعی اظهار داشت: یک سیستم نظارتی متشکل از امور بازرسی، دفتر جذب سرمایه گذاری و امور روستایی، موظفند تا همه مسائل را به روز پیگیری کنند و در مورد بحث کمی و کیفی، گزارش طرح ها را ارائه دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با اشاره به اینکه از این پس ، فقط گزارش های ارائه شده از طریق سامانه بررسی می شود، از فرمانداری ها، دستگاه های اجرایی و بانک های عامل خواست تا عملکرد و فعالیت های خود را در سامانه ثبت کنند.

وی عنوان کرد: طرح های کلان، کیفی و مهم در اولویت هستند و باید طرح هایی مدنظر قرار بگیرند که آثار و خروجی آنها برای شهرستان ها هویداست.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری با تاکید بر ایجاد شرایط برای ماندگاری روستاییان در محل سکونتشان، اظهار داشت: باید در جهاد کشاورزی و امور عشایری با همکاری فرمانداری شهرستانهای عشایری ، تدابیری اندیشیده شود تا وام ها با شرایط عشایر همخوانی داشته باشد.

شجاعی با اشاره به حدود ۱۰۰ طرح در دفتر جذب سرمایه گذاری در استانداری اصفهان عنوان کرد: این طرح ها با پیشنهاد فرمانداران و دستگاه های اجرایی و بر اساس طرح آمایش سرزمین استان و اسناد بالادستی ارائه شده و همگی قطعی شده و مجوز گرفته اند.

وی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خواست تا با همکاری شرکت های دانش بنیان و سازمان فنی و حرفه ای در مورد توانمندسازی و آموزش متقاضیان تصمیماتی را اتخاذ نماید.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان با اشاره به طرح جامع اشتغال پایدار برای کشاورزان آسیب دیده از کم آبی اظهار داشت: در سطح استان ۶۷ رشته در قالب ۷۸۴۵ طرح با جمع سرمایه گذاری ۲۷۲۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و در این طرح برای بیش از ۶۰ هزار نفر در طول سه سال اشتغال ایجاد می شود.

در پایان شجاعی از فرمانداران خواست که در شهرستان ها جلسات کارگروه اشتغال به طور منظم تشکیل شود و آیین نامه ابلاغی به بانک های عامل و دستگاه های اجرایی ابلاغ گردد.

وی افزود: در این آیین نامه، شرکت های پیشرو که در روستا نیستند ولی نتیجه کارشان به روستا کمک می کند، مخصوصا در حوزه های IT و ICT برای بازاریابی، فروش و آموزش در نواحی روستایی نقش ویژه ای خواهند داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.