به گزارش ایرنا، حسین خادمی روز چهارشنبه به خبرنگاران بیان کرد: وجود واحدهای صنفی فراوان با ماهیتی صنعتی در داخل محدوده خدماتی کاشان با الگوی پراکنش نامنظم و توسعه صنعتی آران و بیدگل در چند قدمی این شهر می تواند آسایش، ایمنی و سلامتی (به عنوان شاخصه های اصلی محیط زیست شهری) را در آینده تهدید کند.
وی افزود: بر این اساس اداره حفاظت محیط زیست کاشان به جد پیگیر پیاده سازی ضوابط استقرار می باشد و با جلوگیری از ورود واحدهای آلاینده به شهرستان و توصیه به استقرار صنایع دانش بنیان، جانمایی صنایع در داخل شهرک های صنعتی را در دستور کار قرار داده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان با اشاره به جلوگیری از استقرار پنج واحد در مکان های فاقد استانداردهای مورد نظر بیان کرد: تمرکز صنایع در شهرک ها و ناحیه های صنعتی منجر به اعمال نظارت بهتر و پایش موثرتر واحدهای تولیدی و صنعتی خواهد شد.
او اضافه کرد: ساماندهی استقرار و جانمایی واحدهای تولیدی و صنعتی راهبرد حفاظت محیط زیست برای توسعه پایدار کاشان به عنوان دومین شهرستان بزرگ استان اصفهان می باشد که در حال تبدیل شدن به کلانشهر و توسعه صنعتی در تمام جاده های ارتباطی آن به ویژه محورهای منتهی به تهران و اصفهان مشهود است.
خادمی در ادامه از موافقت و صدور مجوز ساماندهی استقرار و جانمایی 27 واحد صنعتی در مکان های منطبق بر استانداردهای محیط زیست در سال جاری خبر داد و گفت: سال گذشته نیز برای 288 واحد تولیدی موافقت ساماندهی استقرار و جانمایی در مکان های منطبق بر استانداردهای محیط زیست در کاشان صادر شده بود.
نزدیک به یک هزار و 200 واحد تولیدی در شهرستان کاشان فعالیت می کنند.
کاشان با برخورداری از 2 شهرک و چهار ناحیه صنعتی به مساحت یک هزار و 500 هکتار، در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.