به گزارش ایرنا، این اداره کل روز یکشنبه با صدور اطلاعیه ای به باغداران اصفهان توصیه کرد که به دلیل افزایش دما، آبیاری باغات در ساعات خنک روز و یا هنگام شب انجام شود.
همچنین به باغداران توصیه شد که برداشت محصولات باغی در ساعات خنک روز انجام و بلافاصله پس از برداشت به محل سایه و خنک انتقال، تا باعث بالا رفتن کیفیت و ماندگاری محصول شود.
در این اطلاعیه از باغداران شهرستان های اصفهان، خمینی شهر، فلاورجان، نجف آباد، مبارکه و تیران خواسته شده است تا با نسل دوم کرم سیب در ساعات آرام روز مبارزه شود.
همچنین بر استفاده از مالچ برای کاهش تبخیر آب درباغات وکاهش خسارت خشکسالی تاکید شده است و به باغداران توصیه شده که تمامی سمپاشی های باغات، مزارع و فضای سبز استان در ساعات آرام و بدون وزش باد انجام شود.
کارشناسان اداره کل هواشناسی استان همچنین به کشاورزان توصیه کردند که به منظور صرفه جویی در مصرف آب و آبیاری یکنواخت مزرعه، مزارع مناطق غرب و شمال استان که مجهز به آبیاری بارانی می باشند، زمان آبیاری خود را در ساعات آرام ( ترجیحا شب ها ) تنظیم کنند.
در این اطلاعیه از کشاورزان خواسته شد که با توجه به کاهش شدید نزولات جوی در سال زراعی جاری در صورت الزام به کشت بهاره حتما در طی این هفته انجام شود.
همچنین به کشاورزان توصیه شد باتوجه به وزش باد و احتمال ریزش دانه نسبت به برداشت جو اقدام شود و برداشت کلزا با هماهنگی کارشناسان جهاد کشاورزی انجام گیرد.
همچنین زارعین بخش میمه با توجه به پیش بینی وزش باد بخصوص در بعد ازظهر برای محلول پاشی کودها و سموم در ساعات آرام (اوایل صبح) عملیات محلول پاشی را انجام دهند.
به دلیل روند صعودی دما به مرتعداران توصیه شد تمهیدات لازم به منظور تامین آب شرب پایدار برای دام ها به عمل آورند.
در این اطلاعیه بر پشم چینی دام ها باتوجه به روندافزایش دما، تنظیم، تهویه دما و رطوبت در مرغداری ها، دامداری ها و ایجاد سایه بان بر روی کندو ها توصیه و تاکید شده است.
مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان، بررسی نقشه‌های هواشناسی را بیانگر جو به نسبت ناپایدار در اغلب نقاط استان اعلام کرد.
بر این اساس در بیشتر نقاط اصفهان، آسمان صاف در بعد از ظهر گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید پیش بینی می‌ شود.
در مناطق شمالی و غربی این استان در ساعات بعدازظهر احتمال رگبارهای پراکنده وجود دارد و در مناطق مرکزی آسمان غبارآلود خواهد بود.
دمای هوا در بیشتر مناطق استان اصفهان یک تا ۲ درجه کاهش خواهد داشت.
6994/ 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.