رئیس اتحادیه صنف صنایع دستی اصفهان در گفت و گو با ایرنا هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی هر چه بهتر صنایع دستی این کلانشهر از دریچه دوربین عکاسان اعلام کرد.
سید عباس شیردل ادامه داد: در این نمایشگاه یک روزه 20 قطعه عکس از صنایع دستی اصفهان به نمایش گذاشته شده است.
وی اضافه کرد: همزمان با برگزاری این نمایشگاه، مراسم تجلیل جمعی از هنرمندان صنایع دستی و پیشکسوتان هنر نیز در این محل برگزار می شود.
رئیس اتحادیه صنف صنایع دستی اصفهان خاطرنشان کرد: در این مراسم همچنین از یک اثر هنری نفیس مربوط به هنر ساخت مجسمه های چوبی رونمایی خواهد شد.
استان اصفهان یکی از بزرگترین مراکز تولید انواع مختلف صنایع دستی ایران محسوب می شود و تزئینات آجری، کاشی کاری، گچ بری و انواع خط در آثار تاریخی اصفهان، از حدود قرنها پیش تا دوره معاصر، بر اطراف و جوانب مناره ها و داخل و خارج مساجد، قصرها و هنرهای زری دوزی و قلم کاری، ترمه و نقره کاری و تذهیب و تحریر انواع کتاب، قرآن و قطعات نگارگری و نقاشی جملگی به مرکزیت هنری اصفهان گواهی می دهند.
صنایع دستی این استان همچون خاتم کاری، میناکاری، منبت، قلم زنی روی انواع فلزات شهرت جهانی دارند. شورای جهانی صنایع دستی، روز چهاردهم شهریور 94، اصفهان را از بین شش شهر جهان که نامزد ثبت جهانی صنایع دستی شده بودند به عنوان شهر جهانی صنایع دستی برگزید.
10 ژوئن مصادف با بیستم خرداد روز جهانی صنایع دستی نامگذاری شده است.
ت / 6020/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.