محمد عباسی دشتکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این حجم تولید زباله برای شهرستان اردستان زیاد و از نظر دفن و بازیافت با مشکل مواجه است زیرا بر اساس استاندارد به ازای هر نفر چهار کیلوگرم زباله در نظر گرفته می شود.
وی افزود: بحث بازیافت نیز چند سال است که مطرح شده اما هنوز اقدام موثری صورت نگرفته و زباله روستاها به درستی جمع آوری و دفن نمی شود.
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست اردستان گفت: تشکل های غیردولتی فعال و رسمی در حوزه محیط زیست نیز در این شهرستان فعال نیست و مردم هم به طور مناسب از محیط زیست نگهداری نمی کنند.
او از اجرای طرح همیار محیط زیست و محیط یار در اردستان خبر داد و عنوان کرد: کارخانه های سیمان و نیروگاه سیکل ترکیبی با رعایت مسائل زیست محیطی نشان سبز دریافت کردند و سایر واحدهای صنعتی نیز به صورت مستمر بازرسی شده و در صورت وجود آلودگی با آنها برخورد می شود.
عباسی دشتکی اضافه کرد: 77 مورد پایش، سه مورد پیگیری قضایی، 2 پرونده تخلف و چهار مورد اخطاریه در 2 ماهه سال جاری داشتیم.
وی بیان کرد: سال 1396 نیز تعداد 410 مورد پایش صنایع، 100 مورد بازدید مرتبط با پسماند، 142 جلسه، 21 اخطاریه، 95 پیگیری قضایی، 21 رای صادره، 62 پایش معادن، 18 سلاح مکشوفه مجاز، دستگیری 27 نفر متخلف و صدور 21 اخطاریه انجام شد.
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست اردستان در ادامه کمبود نیروی انسانی، پراکندگی منطقه، کمبود امکانات و اعتبارات را از مشکلات این شهرستان اعلام کرد و افزود: با توجه به برخورداری از منطقه شکار ممنوع خارو، منطقه حفاظت شده کهیاز و بروز خشکسالی ها با وجود 35 آبشخور، احداث آبشخور جدید در اولویت است و برای تامین اعتبار نیاز به کمک مسئولان دارد.
او در ادامه با اشاره به هفته محیط زیست (16 تا 22 خردادماه) شعار امسال را حذف پلاستیک از جامعه اعلام کرد و گفت: مصرف بالا و روزافزون پلاستیک آسیب های زیست محیطی فراوانی دارد و پیش از تجزیه برای سال ها در طبیعت باقی می مانند که باید در این راستا خانواده ها نسبت به کاهش مصرف پلاستیک اقدام کنند.
اردستان با جمعیت افرون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.