به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا تاملی روز پنجشنبه در بازدید از طرح های عمران شهری اردستان بیان کرد: شهرداری باید هرچه زودتر تمهیدی برای مدیریت طرح بازآفرینی شهری محدوده مسجد جامع اندیشیده، بحث اعتبار آن را حل کرده و از بلاتکلیفی خارج کند.
وی افزود: هرچند گفته می شود که نزدیک به 20 جلسه برای اجرای این طرح برگزار شده اما مشکل مدیریتی در سطح بالادستی و پایین دستی مشهود است.
فرماندار اردستان بیان کرد: شهرداری باید هماهنگی لازم را بین دستگاه های خدمات رسان به وجود آورده، آنها را مدیریت کند اما شاهد این امر نیستیم و کارگاه در عمل از سه ماه پیش تعطیل می باشد.
او تاکید کرد: اگر دستگاه های ذیربط این طرح را تا پیش از هفتم تیرماه انجام ندهند، اجازه آغاز دیگر طرح ها داده نخواهد شد.
نماینده اردستان در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه گفت: طرح بازآفرینی شهری در محدوده مسجد جامع بدون هماهنگی با مسئولان این شهرستان آغاز شده که نارضایتی مردم را نیز به همراه داشته است.
حجت الاسلام سید صادق طباطبائی نژاد اضافه کرد: مسجد جامع جای تصمیم گیری فردی نیست و باید دیدگاه جمعی را به دنبال داشته باشد اما این طرح بدون جدول زمانی، مدیریت کارآمد و اعتبار لازم نزدیک به سه ماه پیش آغاز شد که پیشرفت مناسبی نداشته و مشکلات زیادی هم برای مردم به وجود آورد.
وی بیان کرد: اگر بحث اعتبار و جا به جایی تاسیسات برق، آب، تلفن و فاضلاب مورد توجه قرار می گرفت، امروز شاهد تعطیلی طرح نبودیم؛ بازآفرینی شهری به آسانی و بدون اعتبار و برنامه ریزی قابل انجام نیست و از آنجایی که اداره ها آمادگی و اعتبار مورد نیاز را نداشتند، در عمل کار با مشکل رو به رو شده است.
شهردار اردستان نیز در این زمینه عنوان کرد: طرح باز آفرینی محدوده مسجد جامع از اسفند 1396 با هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان آغاز شد.
محسن حیدری افزود: شهرداری افزون بر 16 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داد و برای تکمیل طرح افزون بر 68 میلیارد و 800 میلیون ریال نیاز داریم که از مشارکت بخش خصوصی و اعتبارات طرح باز آفرینی کشور تامین خواهد شد.
وی تصریح کرد: طرح بازآفرینی شهری از شهریور 1395 در اردستان کلید خورده و با برگزاری جلسه های گوناگون، مسئولان اداره ها در جریان کار قرار گرفتند اما با تاسف در زمینه تامین اعتبار بی توجه بوده و در بودجه سالانه پیش بینی لازم را نکردند.
شهردار اردستان ادامه داد: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز بحث مجوز نداشت و تنها لوح فشرده طرح را در خواست کرد؛ اداره آب و فاضلاب نیز 150 متر شبکه آبرسانی را اجرا کرده، بحث فاضلاب را از کف انجام نمی دهد.
او اضافه کرد: مسئله برق و مخابرات نیز با لوله گذاری برطرف شده و اداره ها دیگر مشکلی با اجرای طرح بازآفرینی ندارند.
حیدری با اشاره به پیشتازی اردستان در اجرای طرح بازآفرینی در استان گفت: طرح بعدی مربوط به قنات دو طبقه است و سپس مسجد خسرو راهمیان و مسجد ملایعقوب محله کبودان در دستور کار قرار خواهد گرفت.
به گفته شهردار، طرح باز آفرینی محدوده مسجد جامع اردستان یک هزار و 300 متر است که در مرحله نخست 800 متر آن باید اجرا شود.
اردستان با برخورداری از 195 هکتار بافت تاریخی و 60 هکتار بافت فرسوده در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.