به گزارش ایرنا، اولین شب از شبهای قدر، مصادف با شب ضربت خوردن حضرت علی (ع)، امسال با سوگ بیست و نهمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) همزمان شده است.
مردم اصفهان امسال از هر قشر و گروه سنی با حضور در مساجد، حسینیه ها، تکایا، مهدیه ها، بقاع متبرکه امامزادگان و گلزارهای شهدا با معبود خویش راز و نیاز کردند و از درگاه خداوند متعال نجات از آتش قیامت را خواستار شدند.
بزرگترین مراسم در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد.
مداحان در این مجالس علاوه بر ذکر مصائب اهل بیت (ع) به ویژه نحوه ضربت خوردن و شهادت حضرت علی (ع)، در رسای بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران و تلاش ایشان برای نجات جامعه از استبداد و استعمار مدیحه خوانی کردند.
مبلغان دینی در این مراسم از انس با قرآن، توجه به مفاهیم ادعیه، سیره و سبک زندگی حضرت علی (ع)، ضرورت حفظ وحدت، ضرورت ازدیاد نسل شیعه، رسیدگی به مستمندان، حمایت از مردم مظلوم منطقه، توطئه های استکبار برای مقابله با اسلام ناب محمدی و ضرورت همدلی و همزبانی در جامعه اسلامی سخن گفتند.
مراسم دعای قرآن آخرین برنامه احیای شب های قدر بود.
ابوحمزه و جوشن کبیر دو دعایی است که در این شب ها قرائت می شود.
جمعی از جوانان اصفهان نیز در اولین شب قدر با تاسی به سیره حضرت علی (ع) با تهیه بسته های غدایی و پوشاک و حضور در مناطق محروم و حاشیه ای شهر به توزیع این اقلام پرداختند.
/7134/گ
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.