حبیب الله عسگری روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: این شیوه ثبت نام بهترین راهکار برای پاسخگویی و جلوگیری از سرگردانی والدین دانش آموزان است.
وی اظهارکرد: بدلیل مشخص بودن ظرفیت پذیرش در مدارس، اولویت مهم برای ثبت نام محدوده جغرافیایی محل سکونت دانش آموزان تعیین شده است.
رئیس اداره ارزیابی و عملکرد پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: بر این اساس برقراری عدالت، در جلسه با روسای 6 ناحیه اصفهان مورد تاکید قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: همچنین روسای ادارات و مدیران مدارس موظف به رعایت دستورات و مقررات در خصوص ثبت نام، تکریم ارباب رجوع، محدودیت های منطقه ای مدارس و تنظیم فرم های مربوطه هستند.
عسگری همچنین بر مشارکت بیشتر اولیا برای اداره مدارس تاکید کرد و گفت: مشارکت فکری و مالی اولیا در اداره مدرسه کیفیت آموزش را بالا می برد.
وی افزود: لازمه این مشارکت آن است که مدیران مدارس، نحوه، نوع و میزان مشارکت های مالی و میزان هزینه ها را بصورت مستند و شفاف در اختیار اولیا قرار دهند تا انگیزه آنها برای مشارکت افزایش یابد.
عسگری در عین حال تصریح کرد: مدارس دولتی حق دریافت شهریه را با هیچ عنوانی ندارند و کمک به مدارس باید بطور کامل بصورت داوطلبانه انجام شود.
وی با اشاره به اینکه فرآیند ثبت نام پس از دریافت دستورالعمل از سوی وزارت آموزش و پرورش انجام می شود گفت: تاکنون دستور العملی برای ثبت نام مدارس از وزارت آموزش و پرورش ابلاغ نشده است.
رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: طی جلساتی با معاونان این اداره کل، فرآیند ثبت نام دانش آموزان با هدف دستیابی به راهکارهایی برای رفع نگرانی های والدین و مدیران مدارس بررسی شده است.
عسگری خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسات بر نکاتی درخصوص ممنوعیت دریافت شهریه در مدارس و ضرورت تکریم اولیاء و دانش آموزان به هنگام ثبت‌ نام تاکید شده است.
وی یادآورشد: پس از ابلاغ دستورالعمل ثبت نام مدارس، فعالیت تیم نظارت بر ثبت نام مدارس نیز آغاز می شود.
بیش از 850 هزار دانش‌ آموز در بیش از پنج هزار مدرسه زیر نظر 50 هزار معلم شاغل و 30 هزار بازنشسته (در مدارس غیر انتفاعی) در سال تحصیلی گذشته به تحصیل پرداختند.
6994 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.