به گزارش ایرنا، این همایش بین المللی توسط گروه فوق تخصصی بیماری های ریه دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و انجمن متخصصین ریه ایران در مرکز همایش های بیمارستان میلاد اصفهان به مدت سه روز برگزار می شود.
انجمن برونکولوژی و اقدامات مداخله ای ریوی اروپا، دانشگاه پزشکی پاراسِلساس (Paracelsus Medical) اتریش و مرکز ملّی 'شهر امید' (City of Hope) آمریکا نیز در برگزاری این همایش همکاری دارند.
هدف از برگزاری این نشست علمی، ارائه آخرین یافته های علمی و پژوهشی در زمینه سرطان ریه و اقدامات مداخله ای ریوی است و کارگاه های آموزشی نیز درباره آخرین روش های مرتبط با اقدام های مداخله ای ریوی برگزار خواهد شد.
محورهای همایش شامل روش های نوین تشخیصی در سرطان های ریوی، اقدامات مداخله ای در سرطان های ریوی، جایگاه پت اسکن در سرطان های ریه، روش های برخورد با متاستازهای ریوی، ایمنی درمانی (Immunotherapy)و درمان هدفمند (Targeted Therapy) در سرطان های ریه و حمایت جامع دوره پایان حیات در بیماران مبتلا به سرطان های ریه است.
سرطان بعنوان سومین عامل مرگ و میر در کشور در سال های گذشته تعداد زیادی از زنان و مردان و خانواده های آنها را گرفتار کرده است.
سرطان به مجموعهٔ بیماری‌هایی اتلاق می‌شود که از تکثیر مهار نشدهٔ سلول‌ها پدید می‌آید و شامل همه انواع تومورهای بدخیم می‌شود که در پزشکی، آنها را بیشتر با نام نئوپلاسم می‌شناسند.
سرطان ریه جزو 10 سرطان شایع در کشورمان است که استعمال دخانیات و آلودگی هوا از جمله دلایل بروز این بیماری اعلام شده است.
سرطان‌های ریه بر اساس نوع وابسته به بافت‌شناسی رده‌بندی می‌شوند؛ این رده‌بندی برای تعیین نوع مدیریت بیماری و پیش‌بینی نتایج بیماری حائز اهمیت است.
بیشتر سرطان‌های ریه کارسینوماها هستند یعنی بدخیمی‌هایی که در نتیجه بافت پوششی پدید می‌آیند.
ت/3011 / 1339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.