به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالفضل معینی نژاد روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران آران و بیدگل بیان کرد: بارندگی 68 میلیمتری ماه گذشته فرصتی برای تقویت سفره های زیرزمینی بود اما هنوز در دوره کم آبی هستیم و با وجود این بارندگی ها نمی توان چندان به ذخیره های منابع آبی این شهرستان دلخوش بود.
وی وقوع سیلاب و بارندگی های شدید اردیبهشت ماه را فرصتی برای سنجش آمادگی دستگاه های اجرایی به ویژه اعضای مدیریت بحران آران و بیدگل عنوان کرد و افزود: ناهماهنگی اداره ها و استفاده نامناسب از تجهیزات و امکانات موجود در هنگام وقوع حادثه های غیرمترقبه پذیرفتنی نیست.
فرماندار آران و بیدگل اضافه کرد: مدیریت و هنر استفاده از امکانات موجود در مقابله با بحران بسیار مهم است اما حضور بخش غیردولتی در مقابله با سیلاب در این شهرستان یکی از نقاط قوت بود.
رئیس اداره هواشناسی شهرستان کاشان نیز در این جلسه گفت: مجموع بارش های پائیزی و زمستانی سال زراعی 97-1396 آران و بیدگل در شرایط عادی باید به 65 میلیمتر می رسید، در حالی که تنها 43.9 میلیمتر بارش داشتیم.
عباس ارغوانی افزود: بارش ها نسبت به سال گذشته 10 درصد و نسبت به بلند مدت 33 درصد کاهش داشته، به طوری که فروردین ماه 7.8 بارش داشتیم اما شرایط عادی این ماه بارش نزدیک به 16.5 میلیمتر است.
وی بیان کرد: با وجود 13روز بارانی در اردیبهشت ماه، بیشترین روزهای بارانی بهاری را سال های گذشته را تجربه کردیم؛ رکورد بیشترین بارش در ماه های اردیبهشت با مقدار 68.9 میلیمتر در کل دوره آماری ثبت شد که این خود 72 درصد مجموع بارش های سال زراعی جاری را شامل می شد.
رئیس اداره هواشناسی شهرستان کاشان همچنین بارش تجمعی سال زراعی آران و بیدگل تا 12خرداد را 125.6 میلیمتر عنوان و اضافه کرد: این میزان در مدت مشابه سال گذشته 88.8 میلیمتر و در بلند مدت 95 میلیمتر بود که نسبت به سال گذشته 41 درصد و نسبت به بلند مدت 32 درصد افزایش داشت.
او گفت: میانگین بارش بلند مدت در آران و بیدگل تا سال گذشته 93.1 میملیمتر بود که بارش های امسال آن را به 95 رساند، در حالی که هنوز نزدیک به چهار ماه از سال زراعی جاری باقیمانده است.
شهرستان آران و بیدگل با 605 هزار هکتار وسعت دارای 103 هزار هکتار کانون بحران می باشد و یکی از مناطق در معرض خطر فرسایش بادی و طوفان های ماسه ای کشور به شمار می رود.
آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.