به گزارش ایرنا؛ محسن مهر علیزاده روز دوشنبه در مراسم معارفه فرماندار شهرستان مبارکه افزود: برنامه منظمی برای استفاده از آب بین دو استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری، نوشته و ابلاغ شده است.
وی از اتخاذ سازوکارهای اجرایی برای کنترل برداشت آب خبر داد و با اشاره به کاهش 50 درصدی میزان بارش ها در سالجاری افزود: بارش های خوب اردیبهشت سالجاری نیز کمبود آب در استان را جبران نکرد.
مهرعلیزاده با بیان اینکه حدود 70 تا 80 درصد از وقت خود را به موضوع آب اختصاص داده ام، افزود: در حال حاضر با کمبود آب مواجهیم اما هیچ باغ و درختی را نیز بی آب نخواهیم گذاشت.
وی تصریح کرد: تمهیدات لازم برای رساندن آب به باغ ها و درختان کشاورزان استان اندیشیده و بودجه لازم نیز برای این کار در نظر گرفته شده است.
استاندار اصفهان گفت: با استفاده از تانکر آبرسانی و امکانات جهاد کشاورزی، شهرداری ها، سپاه و بسیج، اقدامات لازم را برای عبور از این بحران انجام خواهیم داد.
وی با بیان اینکه دشمنان با بزرگنمایی مشکلات امروز کشور بدنبال این هستند که مردم را خسته و ناامیدکنند، گفت: نباید تحت تاثیر فضاسازی و تحریک دشمنان قرار بگیریم و کارهایی را انجام دهیم که دشمنان خوشحال شوند.
استاندار اصفهان همچنین با اشاره به اهمیت توجه به توسعه گردشگری در مبارکه گفت: امکانات بسیار خوب طبیعی و تاریخی در این منطقه وجود دارد که باید از این امکانات و آب و هوای خوب آن استفاده کرد.
مهرعلیزاده با قدردانی از تلاش فرماندار سابق شهرستان مبارکه نیز گفت: ایشان با برخورداری از روحیه تعامل بالا در مدت مسئولیت خود اقدامات ابتکاری خوبی انجام و اولویت های شهرستان را بخوبی مورد توجه قرار داد.
مهرعلیزاده از حمید عصارزادگان فرماندار جدید مبارکه نیز به عنوان شخصیتی باتجربه، خوشفکر و فعال نام برد.

*** سکونت مدیران در شهرستان آرزوی ماست***
امام جمعه مبارکه نیز در این مراسم با بیان اینکه امروز با معرفی فرماندار جدید مبارکه انتظار ملال آور 10 ماهه ما هم به پایان رسید، گفت: آرزوی ما این است که مدیران در منطقه خدمت خود سکونت داشته باشند و در بین مردم زندگی کنند و در صورت امکان از مردم همان منطقه انتخاب شوند.
حجت الاسلام موسویافزود: تفاوت زیادی بین مدیران ساکن در منطقه و ساکن در مرکز استان وجود دارد.
وی با بیان اینکه مدیری که در شهرستان سکونت دارد با مشکلات مردم آشنایی بهتری دارد، افزود: از استاندار تقاضا داریم امتیاز ویژه ای برای مدیران ساکن در شهرستان در نظر بگیرند.
موسوی با بیان اینکه از فرماندار جدید مبارکه هم انتظار داریم در شهرستان سکونت داشته باشند، گفت: همه ما باید بعنوان مسئولان و مدیران نظام اسلامی همان نگاهی را که امام نسبت به مردم، دولت و حکومت داشتند را سرلوحه کارهایمان قرار دهیم.

***استخدام جوانان بومی در اولویت برنامه های فرماندار قرار گیرد***

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: از فرماندار جدید شهرستان انتظار داریم بومی پذیری جوانان را برای استخدام در همه صنایع و اداره این شهرستان در اولویت قرار دهد.
زهرا سعیدی با بیان اینکه اختلاف سلیقه در بین مدیران شهرستان مبارکه وجود دارد اما همه با هم هماهنگی و تعامل دارند، گفت: همه ما باید به قانون برنامه ششم توسعه در خصوص بومی پذیری در استخدام ها احترام بگذاریم و به آن توجه داشته باشیم.
سعیدی با بیان اینکه باید به دور از حاشیه ها به این شهرستان بصورت ویژه نگاه شود، افزود: مهاجر پذیری و حاشیه های شهرستان مبارکه، صدای سایر نمایندگان مجلس را در آورده است.
نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت پلی اکریل، پایانه حمل و نقل کالا و 2 واحد دانشگاه آزاد از مهمترین مشکلات این شهرستان است.
وی گفت: به همت مسئولان و درایت استاندار اصفهان امروز چرخ کارخانه پلی اکریل به حرکت در آمده و مواد اولیه وارد این کارخانه شده است.
سعیدی با اشاره به مشکلات رانندگان و پایانه مبارکه گفت: در 2 روز گذشته 6 جلسه برای رفع مشکلات رانندگان برگزار و در این جلسات مشکلات بیمه و سختی کار رانندگان مطرح شده است.
وی همچنین با اشاره به مشکلات 2 واحد دانشگاه آزاد در شهرستان مبارکه گفت: واحدهای دانشگاه آزاد در مبارکه و مجلسی جزو زیانده ترین واحدهای دانشگاه آزاد محسوب می شوند که ادامه این روند احتمال ایجاد مشکلاتی را بدنبال خواهد داشت .
به گزارش ایرنا؛ مراسم تکریم و معارفه فرماندار مبارکه در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
در این مراسم از تلاش های 'جواد سلطانی' سرپرست سابق فرمانداری مبارکه قدردانی و 'حمید عصارزادگان ' به عنوان فرماندار جدید این شهرستان معرفی شد.
صبح امروز، استاندار اصفهان و هیات همراه در ابتدای ورود به مبارکه مورد استقبال جمعی از مردم و مسئولان این شهرستان قرار گرفتند.
استاندار همچنین با حضور در گلزار شهدای شهر مبارکه به مقام شامخ شهیدان این شهرستان ادای احترام کرد.
شهرستان مبارکه با 150 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.
7150 گ /6027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.