قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی گفت: اعتبار جشنواره فیلم کودک و نوجوان 6 میلیارد تومان پیش بینی شده است که 50 درصد این مبلغ توسط شهرداری اصفهان و 50 درصدمابقی توسط بنیاد سینمایی فارابی تأمین خواهد شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، اعضای شورای عالی برنامه ریزی جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان به همراه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و تنی چند از اعضای شورای شهر اصفهان با شهردار اصفهان  دیدار و گفت و گو کردند.

قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی و عضو شورای سیاستگذاری جشنواره در این نشست اظهار داشت: تعیین خط مشی و مقررات برگزاری و تصویب بودجه هر دوره از جشنواره، بررسی و تصویب برنامه های کلی جشنواره، تدوین و تصویب ضوابط مالی و دستورالعمل های اجرایی، درآمدی و هزینه ای هر دوره، تدوین و تصویب بخشنامه ها، طراحی برنامه ها و بزرگداشت ها از وظایف و اختیارات شورای عالی برنامه ریزی جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان است.

حبیب ایل بیگی، با بیان اینکه اعتبار این دوره از جشنواره 6 میلیارد تومان پیش بینی شده است، تصریح کرد: 50 درصد این مبلغ توسط شهرداری اصفهان و 50 درصدمابقی توسط بنیاد سینمایی فارابی تأمین خواهد شد.

وی با بیان اینکه لازمه یک جشنواره حرفه ای اکران فیلم ها در سالن های سینما و رعایت استانداردهای لازم است، اضافه کرد: با این وجود برای مردمی که موفق به تهیه بلیط نشده و در برنامه های اصلی شرکت نخواهند کرد اکران فیلم در حاشیه جشنواره در نظر گرفته شده تا آنها نیز به صورت رایگان بتوانند به تماشای فیلم های جانبی بنشینند که از آن جمله می توان به نمایش شبانه فیلم های خاطره انگیز برای خانواده ها در فضاهای باز مانند میدان نقش جهان اشاره کرد.

 ایل بیگی بیان داشت: یکی از نارضایتی های سینماگران و هنرمندان اصفهانی دیده نشدن آنها در جشنواره سال های گذشته بوده که در این دوره، برنامه های ویژه ای برای آنها در نظر گرفته می شود که بخش زیادی از گله مندی های آنان را کاهش دهد.

1508452

وی اضافه کرد: از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای جشنواره، اضافه شدن گذرشادی در چهارباغ است که فضای شاد جشنواره را به این محور فرهنگی تسری خواهد داد.

پایدار سازی و تمرکز زدایی از سیاست های اصلی این دوره

معاون شهردار اصفهان و دبیر اجرایی جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه چهار سیاست اصلی برای برگزاری جشنواره تدوین شده، اظهار کرد: پایدارسازی جشنواره در اصفهان، حرفه ای گری، تمرکز زدایی از تهران و مهاجرت معکوس از جمله سیاست های تعیین شده برای برگزاری این دوره از جشنواره است که با سیاست های شورای اسلامی شهر اصفهان نیز همخوانی دارد.

محمد عیدی تصریح کرد: همه مناطق شهری باید درگیر جشنواره شده تا مناطق و کودکان محروم نیز بتوانند در این رویداد سهیم بوده و فیلم ها را مشاهده کنند. همچنین با نگاه "مرکز- پیرامون" باید فیلم های جشنواره در شهرستان های استان که دارای سینما هستند نیز به نمایش دربیاید.

تصویب بودجه جداگانه برای جشنواره برای نخستین بار

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه برای نخستین بار برای جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، مصوبه بودجه جداگانه ای در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: همچنین مصوبه توسعه صنعت سینما و توسعه صنایع خلاق برای این دوره جشنواره به منظور بسط تخصص گرایی و حرفه ای گری در نظر گرفته شده است.

فریده روشن تصریح کرد: برنامه های جنبی جشنواره را می توان یک هفته پیش از شروع جشنواره به اجرا در آورد تا اطلاع رسانی خوبی پیرامون آن صورت گرفته و فضای شهر و ذهنیت مردم برای برگزاری این رویداد آماده شود.

اکران فیلم در مناطق حاشیه ای شهر

حجت الاسلام محمد علی انصاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در این نشست پیشنهادهایی مانند چاپ کتاب از هنرمندان حوزه کودک و نوجوان استان اصفهان، افزایش تعداد سینماهای تحت پوشش استان برای نمایش فیلم ها، اکران فیلم های جانبی یا اصلی در شهرهای زلزله زده مانند کرمانشاه، توجه به بحران کم آبی و خشکسالی در برنامه های جشنواره و اکران فیلم ها در شهرک های اقماری اصفهان را ارایه کرد.

گفتنی است؛ سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از 8 تا 14 شهریورماه سال جاری برابر با 30 آگوست تا 5 سپتامبر ۲۰۱8 در دو بخش ملی و بین المللی بر اساس شرایط و مقررات زیر در شهر تاریخی اصفهان برگزار می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.