مسعود میرمحمد صادقی شامگاه یکشنبه در شورای حفاظت از منابع آب استان اصفهان ورودی آب به سد زاینده رود در سالجاری را یک سوم سال های قبل ارزیابی کردو گفت: آب بخش کشاورزی صفر است و آب مورد نیاز باغ ها نیز باید از منابع زیرزمینی تامین شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان تصریح کرد: به منظور تامین مطمئن آب شرب ساکنان شهرها و روستاهای استان اصفهان در فصول گرم امسال محدودیت برداشت بین سد زاینده رود و سد چم آسمان که محل برداشت آب شرب اصفهان است ، اجرا می شود.
میرمحمد صادقی افزود: دراین راستا جهاد کشاورزی، شرکت توزیع برق و آب منطقه ای استان برنامه منظمی را تدوین کرده و اجرایی می کنند.
وی تصریح کرد: این برنامه برای کشاورزان منطقه بالادست اصفهان و استان همجوار تدوین شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان افزود: بر این اساس مقرر شده است که حداقل آب مورد نیاز باغ ها در یک برنامه زمان بندی شده با باز و بسته کردن انهار سنتی و همچنین قطع و وصل پمپاژهایی که از رودخانه برداشت می کنند ،تامین شود.
کاهش بارش های جوی درسال زراعی جاری سبب شده است که آب ذخیره شده در سد زاینده رود بعنوان منبع اصلی تامین آب شرب اصفهان و شهرهای همجوار آن و همچنین شهر یزد به یک سوم سال های قبل تقلیل یابد.
کارشناسان و مسئولان امور آب بر این باورند که اصفهان هم اکنون در بحران آب بسر می برد و احتمال بروز مشکل تامین آب شرب برای تابستان امسال محتمل است.
ت/6994/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.