به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا تاملی روز یکشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری اردستان گفت: یکی از مشکلاتی که عملیات اجرایی بازآفرینی شهری را کند کرده، فقدان درک مشترک بین مسئولان است که در این راستا نسبت به تشکیل کمیته فنی مسئول در روزهای آینده اقدام خواهد شد.
وی افزود: زمانبندی اجرای طرح باید در کمیته فنی مشخص شده و تنها موضوعاتی با پیچیدگی بیشتر برای تصمیم گیری در ستاد بازآفرینی شهری مطرح شود.
فرماندار اردستان همچنین به اجرای طرح بازآفرینی شهری در محدوده مسجد جامع این شهر اشاره و بیان کرد: دیدگاه شورای فنی میراث فرهنگی در مورد مسجد جامع به دلیل تلاش ها برای ثبت جهانی آن ضرورت دارد.
شهردار اردستان نیز در ادامه از اختصاص مبلغ 11 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای اجرای طرح باز آفرینی شهری خبر داد و گفت: عملیات اجرایی در محدوده مسجد جامع آغاز شده و بدنه سازی در حال انجام است.
محسن حیدری افزود: برای اجرای طرح بازآفرینی در محله های ابالی و محال افزون بر 680 میلیارد ریال براورد هزینه می شود که از سوی اداره ها و مشارکت بخش خصوصی تامین خواهد شد.
وی بیان کرد: سهم شهرداری در این طرح 20 میلیارد ریال است و در مجموع 27 دستگاه عضو ستاد باز آفرینی نیز هر یک به تناسب خدمات باید سهم خود را از هزینه های طرح پرداخت کنند.
شهردار اردستان با تاکید بر لزوم همکاری همه دستگاه های ذی ربط اضافه کرد: برای سرعت بخشی به کار آبفا باید در زمینه نوسازی شبکه آبرسانی و احداث شبکه فاضلاب اقدام کند و همچنین تعویض و جا به جایی تیرهای برق و مجوزهای لازم برای اجرای عملیات در محدوده مجموعه تاریخی مسجد جامع باید از سوی شرکت برق و میراث فرهنگی انجام شود.
او برای آغاز طرح بازآفرینی محوطه قنات دو طبقه مون از شهریورماه اعلام آمادگی کرد و گفت: مقدمات اجرای طرح بازآفرینی شهری در زواره نیز انجام شده، در حال دریافت مجوزهای مورد نیاز هستیم و طرح از نیمه مردادماه کلید خواهد خورد.
حیدری با اشاره به برنامه ریزی اجرای طرح در پنج محله اردستان، چهار محله زواره و سه محله مهاباد بیان کرد: طرح بازآفرینی شهری در مهاباد به دلیل مشکلات ثبتی و تا زمان تصویب بافت فرسوده اجرایی نخواهد شد.
به گفته وی، در مجموع 195 هکتار بافت تاریخی و 60 هکتار بافت فرسوده تا کنون در شهرستان اردستان شناسایی شده است.
اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلو متری شمال شرقی اصفهان واقع می باشد.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.